Kazetový kávovar: ako si vybrať, ktorý z nich je pre domácnosť najlepší?

NB! Hneď vás upozorním, že materiál je objemný a nepripraveného čitateľa môže zbytočne zmiasť. Ak sa nechcete ponoriť do zložitosti, prejdite ihneď na závery .

Strešné kávovary, kávovary na espresso (to všetko sú synonymá) sú snáď najväčšou triedou zariadení na varenie kávy. Navyše pokrýva potreby širokého spektra používateľov, od začiatočníkov, ktorí hľadajú cenovo najdostupnejšie zariadenie na prípravu espressa doma, až po profesionálov, ktorí si ich kupujú čisto na komerčné účely.

Hneď vysvetlím, že na rozdiel od slovného spojenia karobový kávovar nie je pojem karobový kávovar až taký jednoznačný. Pretože som napríklad presvedčený, že kávovar by mal byť schopný pomlieť obilie počas jedného cyklu varenia, je to jedna z hlavných vlastností kávovaru. To však žiadny espresso stroj nedokáže. V súlade s tým sa domnievam, že v tejto terminológii nemôžu byť žiadne karobové kávovary. Tu je však problém, podobne ako pri kapsulových, aj tu boli široké masy vedené k tomu, aby profesionálne multipostové kávovary nazývali práve karobovými kávovarmi. Dobre, predpokladajme, že espresso kávovar je profesionálny multipostový espresso stroj.



Pre koho sú karobové kávovary určené?

Pred podrobnejším popisom začnem hlavnou myšlienkou, ktorou by mal byť čitateľ naplnený:

Normálny espresso stroj je úzko špecializovaný na espresso a nápoje na báze espressa. Preto sa im hovorí aj espresso kávovary.

To znamená, že ak si jasne uvedomíte, že uprednostňujete tureckú kávu (od turci alebo elektrických Turkov ), od gejzír alebo napr filtrované (ako možnosť, alternatíva brew), potom v podstate nepotrebujete karobový kávovar. Pokusy vyrobiť niečo podobné vyššie uvedenému z rohoviny väčšinou pripomínajú zubné ošetrenie cez nos.

Na druhej strane pre espresso a nápoje na ňom založené je espresso stroj nevyhnutnou a postačujúcou výbavou. Kávovary tu vynechávam, lebo obilné stroje a gramotné kapsule v podstate sa snažia proces priblížiť vareniu v klasickom kornútku.

Čo je to espresso kávovar, typy espresso strojov

Hlavným znakom každého espresso stroja je ZRAZU prítomnosť rohu. Zjednodušene povedané, ide o rukoväť, na konci ktorej je okrúhly držiak filtra, kde je umiestnená kávová tableta.

Počiatočná, domáca trieda: priemer filtra 50-54 mm.

Prvým a hlavným parametrom, podľa ktorého sa karobové kávovary delia na podtriedy a podľa ktorého si treba vyberať, je vyvíjaný tlak a spôsob jeho dosiahnutia.

1. Bezpumpové, sú aj kotlové kávovary - nemajú žiadne zariadenie, ktoré zvyšuje tlak vriacej vody. Majú kovový kotol s vykurovacím telesom, do ktorého sa nalieva voda. Pri vare para vytláča vodu cez ventil do klaksónu. Tlak v takýchto kávovaroch je zvyčajne v oblasti 2-4 barov a nemôže byť z čisto konštrukčného hľadiska vyšší.

Pre kanonické espresso by mal byť tlak vody vo varnej skupine 8-9 barov. V súlade s tým espresso kávovary bez pompéznosti v zásade nedokážu pripraviť správne espresso a sú prispôsobené na varenie niečoho medzi silným amerikánom a produktom gejzírového kávovaru.

Tento typ je jedinou výnimkou z pravidla espresso kávovaru. Domnievam sa, že nákup takéhoto zariadenia je vážny kompromis, ktorý sa deje, ale je lepšie sa mu vyhnúť, ak je to možné. Príklady podobných zariadení: Scarlett SC-037 ( prehľad ), Redmond RCM-1502 ( prehľad ), Polaris PCM-4002A ( prehľad ).


2. Kávovary na rohovník poháňané čerpadlom , v ktorom tlak v dráhe kávy a sparovacej komore zabezpečuje chod vodného čerpadla, čerpadla. Podľa typu čerpadla sú tieto kávovary rozdelené do dvoch ďalších podtried:

    Domov / domácnosť / základná / stredná trieda.Znamenie - použitie vibračného čerpadla v dizajne. V takýchto čerpadlách sa voda čerpá metódou oscilácie (pohybu) piestu v magnetickom páskovaní nahor a nadol (alebo doľava a doprava). Takéto čerpadlá sa používajú vo všetkých domácich kávovaroch a kávovaroch na minimálne 5 (napr. Vítek VT-1511 ), a to aj za 200 tisíc rubľov (napr. Jura Z6 ). Majú špecifické mínus, tlak vyvinutý metódou oscilácie je diskrétny, nie je striktne rovnomerný. Ale tieto čerpadlá sú lacné a kompaktné. Pre začiatočníka je mínus vibračných čerpadiel takmer neviditeľný. Už len preto, že v tejto triede zariadení to zďaleka nie je jediné zjednodušenie používané v kávovaroch na espresso a na pozadí zvyšku to nie je nič mimoriadne kritické. Profesionálna / obchodná / priemyselná trieda.Značka - použitie rotačného čerpadla v dizajne. V nich motor otáča obežné koleso, ktoré ťahá a tlačí vodu ďalej po hydraulickej dráhe, a to konštantnou rýchlosťou. Preto je tlak stabilný, rovnomerný. Rovnomernosť tlaku je jedným z dôležitých parametrov, ktoré majú pozitívny vplyv na výslednú chuť espressa. Takéto čerpadlá sú citeľne drahšie, respektíve fyzicky náročnejšie, používajú sa v ťažkých, profesionálnych espresso kávovaroch na použitie v kaviarňach, reštauráciách a pod. Nuova Simonelli Appia II ... Je jasné, že perfekcionisti z radov milovníkov kávy používajú doma profesionálne jednostĺpové rožky.

3. Mimoriadne profesionálna podtrieda karobových kávovarov, oddelená do samostatnej triedy - pákové kávovary. V týchto klaksónoch sa tlak dosiahne a nastaví užívateľom stlačením veľkej mechanickej páky rukou. Poskytuje veľmi jemné doladenie procesu extrakcie, no vyžaduje od baristu maximálnu zručnosť. Espresso kávovary s najmenším stupňom automatizácie procesu. Hneď musím povedať, že vo svetle nezvyčajne nízkej obľúbenosti a rozšírenosti kávovarov sa tejto triede nebudem venovať podrobnejšie, ale pre názornosť vložím úryvok z filmu Žiť a nechať zomrieť, kde Roger Moore ako James Bond varí kávu v La Pavoni Europicolla:

Upozorňujeme tiež, že podtrieda profesionálnych/komerčných klaksónov si zaslúži samostatný materiál, ktorý bude napísaný neskôr (v takom prípade sa tu objaví odkaz). A podrobnejšie sa zastavím pri triede domácich / štartovacích karobových kávovarov.

Ako sa orientovať v triede domácich / základných / stredne veľkých espresso strojov?

V tejto podtriede je mimoriadna rozmanitosť modelov, prirodzene sú ich stovky, ak nie tisíce. V praxi si ale treba vyberať nie pre konkrétne značky a modely, výber sa dá výrazne zúžiť na konštruktívne platformy, ktorých nie je až tak veľa, hoci sa v nich dá tiež túlať.

Vo všeobecnosti sa každý takýto kávovar skladá z niekoľkých vecí:

    Nádrž na vodu.Tu je rozdelenie na objem v závislosti od potrieb / návštevnosti a kvality materiálov. Pre čistokrvné čínske modely sa často vyrába z lacného plastu, ktorý dáva špecifickú vôňu a chuť, to je jedna z charakteristických vlastností najdostupnejších modelov. Tlakové čerpadlo.Ako som písal vyššie, ide o vibračné čerpadlo. Po vynechaní konkrétneho modelu pumpy (to naozaj nie je až také dôležité, v 80% prípadov sa talianska ULKA / CEME používa aj na najlacnejších kávovaroch) dokáže pumpa vyvinúť na svojom výstupe tlak 15 alebo 19 barov. V 99% prípadov marketingové oddelenia akéhokoľvek výrobcu rozdávajú 19-koňovú pumpu za mega výhodu. V skutočnosti to nič neznamená. Tlak na prípravu espressa vo sparovacej komore musí byť 8-9 barov a v každom espresso stroji sa stále rôznymi spôsobmi znižuje na tieto hodnoty. Vyhrievacie teleso.Môže to byť prietokový termoblok, akumulačný kotol malého alebo veľkého objemu, kotol s výmenníkom tepla. V tomto poradí možno takmer každý espresso stroj priradiť k spodnej alebo hornej hranici základnej triedy. Síce veľký akumulačný kotol, alebo ešte viac kotol s výmenníkom (alebo aj viackotolový systém), to je už znak priemernej či profesionálnej triedy. Konkrétnejšie môžeme povedať, že termoblok alebo maloobjemový kotol je počiatočná trieda, veľkoobjemový kotol je priemer. Výhodou termobloku proti malému bojleru je, že dokáže dodať teplú vodu požadovanej teploty v oveľa väčšom objeme, netreba ho ohrievať každých podmienečne 40-60 ml. Nevýhodou je nižšia stabilita, rovnomernosť prúdu ohriatej vody, ukazuje sa, že časť vody ide na jednu teplotu, časť na druhú, časť na tretiu. Je jasné, že rozdiel je v stupňoch, ale to je dôležité aj pre referenčné espresso.
termoblok vs bojler v kávovaroch

Typické termoblokové zariadenie (vľavo), kde je vo vnútri monolitického telesa umiestnená hydraulická dráha (A), ktorá je vyhrievaná spájkovaným vykurovacím telesom (B), a kotol (vpravo), kde je vykurovacie teleso umiestnený v uzavretom pohári, priamo ohrievajúci celý objem naliatej vody.

Typické príklady kávovarov typu ohrievača:

Okrem toho sa domáce kávovary na rohovník môžu líšiť v nasledujúcich prvkoch:

Jednospodné netlakové filtre bez zvýrazňovačov (vľavo) sú znakom profesionálnej triedy. V domácej triede má 99 % kávovarov košíky s dvoma spodnými časťami (vpravo).

    Varná skupina / roh- ide o komplexný názov pre všetky zložky, kde prebieha priama extrakcia kávy. Rozdelenie prebieha podľa:
      Dostupnosť a množstvo plastov, a to ako vo výstupe z kotla a upevnení klaksónu, tak aj vo filtri / portafiltri. Podľa priemeru rohoviny: 50, 54, 57, 58 mm.Čím viac - tým zhruba lepšie, 58 je klasický profi priemer. Pre kávovary s priemerom rohoviny 58 mm je najjednoduchšie dokúpiť portafiltre a filtre pre každý vkus, vrátane tých z vyššej triedy. Prítomnosťou a typom uluchshayzera - konštrukčného prvku zodpovedného za nastavenie tlaku vo varnej skupine na referenčné parametre.Môže alebo nemusí byť prítomný, a potom je to znak profesionálnej triedy - viac príležitostí na manuálnu účasť v procese, potenciálne maximálny výsledok, ale vyžaduje si zručnosti pri výbere mletia a utláčania kávovej pilulky, alebo byť vo forme dvojitého dna alebo ventilového systému. O uluchshayzer som už písal podrobnejšie v častých otázkach. Ventilový systém je skrátka efektívnejší a výkonnejší, no vyžaduje si komplexnejšiu údržbu. Kôš s dvojitým dnom sa ľahšie čistí, ak ho nerozdrvíte na prach, nie je v ňom plast, no spodná línia je chudobnejšia ako pri ventile.
    Riadiaca elektronika.Hlavné delenie je s automatickým dávkovaním porcie, kedy stroj stlačením tlačidla nasype naprogramované množstvo a sám sa zastaví, alebo bez neho, kedy štart aj stop treba vykonať nezávisle. Príklady automatov na espresso s automatickým dávkovaním: Delonghi EC 680 , Redmond RCM-1503 , Gaggia Baby Dose/Twin ... Ostatné zvončeky a píšťalky sú menej významné a mali by sa považovať za typické bonusy, pričom všetky ostatné veci sú rovnaké. Prídavné prvky / ventily.Každá príloha spravidla stojí značný príplatok, ale má pozitívny vplyv na použiteľnosť alebo kvalitu konečného produktu. Napríklad takzvaný trojcestný ventil / solenoid. Umožňuje kávovaru uvoľniť tlak z varnej zostavy po zastavení výdaja. To vám umožní okamžite zastaviť nalievanie bez zablúdenia ďalších kvapiek a tiež vysuší kávovú tabletu, čo výrazne uľahčuje vyprázdňovanie filtra. Typická stredná / profesionálna trieda. Patrí sem aj elektronické riadenie teploty kotla, takzvané PID.Výrazne zvyšuje tepelnú stabilitu systému a rovnomernosť teploty privádzanej teplej vody, čo má pozitívny vplyv na výslednú chuť. Tiež znak strednej / profesionálnej triedy. Nechýbajú ani prvky, ktoré neovplyvňujú chuť čiernej kávy, ale uľahčujú prípravu mliečnych nápojov., až po automatické cappuccinatorové stroje, ako sú implementované v Polaris Adore Cappuccino (a početné klony, desiatky z nich) alebo VITEK VT-1522 .

Nuansy varenia kávy v espresso kávovare, ako variť

Je potrebné triezvo pochopiť, že žiadny espresso stroj nie je kávovar a zahŕňa ručnú prípravu. Zrnká si pomeliete sami (alebo si kúpite už namletú kávu), kávu vložíte do filtra, nainštalujete klaksón, spustíte (a zastavíte, ak nie je automatické dávkovanie) podávanie, vyhodíte použitý koláč, umyjete rožok.

Zároveň pre čo najlepší výsledok treba ktorýkoľvek espresso stroj po zapnutí zahriať, skupinu a klaksón preliať horúcou vodou, nechať kotol zohriať niekoľko minút tak, aby celý objem vody v ňom bol na rovnomernú teplotu.

Ak mierite nie na počiatočnú, ale na strednú triedu zariadení, v prvom rade budete potrebovať samostatný mlynček na kávu burr

To je z hľadiska zlepšenia výsledku oveľa dôležitejšie ako výber kávovaru vyššej triedy. Na trhu v čase písania tohto článku sú cenovo najdostupnejšie možnosti Rommelsbacher EKM 300 a Solis Scala ... Je jasné, že v prvom rade je to všeobecne samotná káva čím čerstvejšie pečienka a čerstvejšie mletie, tým lepšie. No na druhom mieste je mletie správne zvolené pre druh zrna, ktoré v rotačných alebo pseudomlynských mlynčekoch na kávu v zásade nemôže spĺňať normy referenčného espressa.

A ak ste prišli na to s mlynčekom na kávu a zrnom, potom sa môžete skutočne zamerať na zlepšenie / výber pokročilého vybavenia. Navyše si v prípade zlepšenia môžete poriadne precvičiť a utužiť svoje schopnosti v ubíjaní kávovej tablety na vašom starom, domácom kávovare, a to kúpou filtra k nemu bez zlepšováku, teda s jediným dnom. Takéto filtre sa predávajú aj pre najjednoduchšie Delonghi s horn priemerom 50 mm. Tu sú príklady SKU.

Schopnosť vytvoriť kávovú tabletu spolu so správnym mletím je v skutočnosti predpokladom pri použití filtrov bez zosilňovača, pretože v tomto prípade je to práve kávová tableta, ktorá je zodpovedná za vytvorenie potrebného tlaku vo varnej komore, bez ktorého sa dostanete nejaká hromada. S týmto prístupom sa môžete a mali by ste sa riadiť pravidlom 30 ml nápoja za 20-25 sekúnd.

V prípade filtrov so zlepšovákmi, dvojitým dnom, už nie je vytvorenie dokonalej kávovej tablety také dôležité, aj keď istý vplyv na proces a chuť to určite má. Na správnom brúsení však záleží na každom zariadení.

Čo ešte môžete poradiť pri varení espressa na akomkoľvek espresso stroji, aby som zhrnul vyššie uvedené:

  1. Čím čerstvejšie zrno a jeho mletie, tým lepšie.
  2. Správne brúsenie pomocou brúsky je veľmi dôležité.
  3. Správne natlačenie kávovej pelety pomocou bežnej kovovej tempery je mimoriadne dôležité pre filtre bez zosilňovača, ale v zásade je nevyhnutné pre každý filter. Najlepšie espresso sa získa s filtrami bez zlepšováku, ale s náležitou zručnosťou.
  4. Dôrazne sa odporúča kávovar po zapnutí na niekoľko minút zahriať, potom vyliať klaksón a prefiltrovať bez kávy a znova zahriať.
  5. Espresso nalejte až po rozsvietení indikátora pripravenosti (k dispozícii na všetkých kávovaroch).
  6. Ak váš kávovar používa malý zásobníkový bojler, obmedzte jednorazovú dodávku na hornú lištu s objemom 60 ml. Ďalšiu porciu zlejeme po pár minútach zohrievania. Pre kávovary s termoblokom je táto požiadavka irelevantná.

Mimochodom, proces varenia espressa na karobovom domácom kávovare sa dá výrazne zjednodušiť, ak použijete struky. Viac o tom tu.

Výsledky a závery

Suma sumárum, výber karobového kávovaru môžem opísať takto.

Trieda pre začiatočníkov - maloobjemový bojler v oblasti 100-150 ml alebo termoblok, kužeľ s zosilňovačom v podobe ventilového systému alebo filtra s dvojitým dnom, voliteľné automatické dávkovanie alebo pokročilé autokapuccinátory, bez akýchkoľvek systémov, ktoré skutočne zlepšiť konečnú chuť alebo pohodlie pri príprave espressa, ako je trojcestný ventil alebo regulátor teploty PID.

V rámci tejto triedy ide divízia väčšinou do lacných modelov od OEM výrobcov ako je Vitek / Polaris, kde je nízka cena dosiahnutá použitím materiálov pochybnej kvality a potenciálnymi konštrukčnými chybami, ako sú napríklad nevyhovujúce termostaty, ktoré spôsobujú buď nedohrievanie alebo prehrievanie vody. Tieto modely je podľa mňa možné použiť len v prípade najprísnejšieho finančného limitu alebo neobvykle nízkej ceny za akciu, pretože ich kvalita a odolnosť sú v priamej korelácii s cenou.

Na druhej strane existujú drahšie modely (a niekedy len 1-2 000 rubľov) od dôveryhodných značiek, ako sú Philips alebo Delonghi (ako aj ich dcérske značky Saeco, Gaggia a Ariete, Krups, Kenwood, v tomto poradí) s lepšími materiálmi. a montáž, ako aj zámerne vypracované parametre komponentov pre získanie viac či menej hodnotného espressa každého začiatočníka. Navyše, každá značka vo všeobecnosti používa jednu a jedinú platformu (no, pár), ktorá je replikovaná v rôznych prípadoch a farbách a s minimálnym rozdielom v ovládaní (ako tu tlačidlá, a tu zvraty - ups, dostali rôzne typy modelov).

Aký je vlastne rozdiel medzi lacnými čisto čínskymi kávovarmi na karob a ich európskymi kolegami Tu som podrobne povedal a ukázal .

Typické príklady lacných, osvedčených základných strojov na espresso poháňaných pumpou na rok 2020:

Delonghi ECP

Čítať moja recenzia Delonghi ECP
Pozri ceny za tento model

Gaggia Viva / Gran

Čítať Môj prvý Gaggia Viva / Gran
Pozri ceny za tento model

Delonghi EC685

Čítať moja recenzia Delonghi EC685
Na akciách v Amazone pre 13 390 RUB

Stredná trieda - bojler s objemom zväčšeným na 200-400 ml, klaksón bez plastových prvkov so zväčšeným priemerom s filtrami bez zosilňovačov, s prídavnými modulmi ako trojcestný ventil a/alebo PID regulátor a pod. Bez mlynského kameňa kávy brúska, použitie takejto techniky nemá zmysel.

Najzákladnejšie príklady z tejto triedy sú - Gaggia Classic 2019 (ako bonus - Ascaso Basic) , Lelit PL41 Anna , Nový Simonelli Oscar II (s výmenníkom kotla, ideálne na cappuccino).

Profesionálna / obchodná trieda si zaslúži samostatný materiál ... Ale ako typický príklad si môžete prečítať s touto recenziou .

často kladené otázky

  1. Dobrý deň! Dnes som na internete natrafil na kávovar Rommelsbacher EKS 2010. Mám to zobrať za 17 000?

    Irina

    26. januára 21 palcov 10:55

    • Osobne to nemám odskúšané, ale na úvod by som za túto cenu uprednostnil Delongy ec685.

      jan.

      26. januára 21 palcov 11:35

      • Mám DeLonghi ECP33.21. Má zmysel to meniť?

        Irina

        26. januára 21 palcov 12:08

        • nie

          jan.

          29. januára 21 palcov 14:09

  2. Veľmi poučné! Vďaka! Je zaujímavé poznať názor na automobil! Typ: Prenosný kávovar HIBREW
    Aj keď je jasné, že ide o rozmaznávanie, ale hon v aute na pitie kávy z kvalitného obilia, a nie to... ..že nás predávajú na čerpacích staniciach!
    Ešte raz ďakujem!

    Alexander

    5. február 21. stor 22:44

    • Pokiaľ som pochopil, HIBREW je len obyčajný čínsky prístroj na rôzne kapsuly, vrátane systému Nespresso ( o kapsulovej káve tu ) a zdá sa, že existuje aj adaptér na uzemnenie, ktorý je možné napájať z palubnej siete vozidla, teda z 12V.

      Existujú dve úvahy. Tieto čínske kombi (nestretol som sa konkrétne s HIBREW, ale existuje podozrenie, že nie je lepší) majú štandardné problémy: priemernú kvalitu dielov a montáže a v dôsledku toho problémy s prácou s kapsulami, (konkrétne sme hovorím o non-presso, pretože zvyšok kapsúl v zásade myslím - do rúry). Kapsuly úplne neprerazia, zle sa rozlievajú, po použití sa zasekávajú. To znamená, že v skutočnosti máme hemoroidy. Použiť mletú kávu v týchto plastových držiakoch? Tu sa pokročilí sťažujú, že v klaksóne Delonghi ECP je plastová časť. Jeden. Na výstupe z klaksónu už. Vo všeobecnosti je varná pôda v takomto stroji len silným kompromisom pre fyzický vstup. V dôsledku toho sa domnievam, že v zásade je lepšie nebrať zlučovače, ale vziať si špecializovaný stroj. Chcete kapsulu? Získajte najlacnejšie, ale značkové nespresso, teraz je to Essenza Mini. Automatická otázka? Vo všeobecnosti termoblok každého espresso kávovaru vyžaduje výkon najmenej 1 kW. Pokiaľ poznám zariadenie auta, neviem si predstaviť, ako dokáže palubná sieť vyrobiť také napätie cez zapaľovač cigariet bez špeciálnych kondenzátorov (možno sa mýlim, nie silné). Variť espresso z palubnej siete sa mi preto spočiatku nezdá veľmi perspektívne. Napriek tomu sa cez menič dá napájať akékoľvek 220V zariadenie, ale opäť som sa nestretol s meničmi, ktoré dokážu vyprodukovať kilowatt. Možno existujú tie, ktoré sú priamo spojené s batériou krokodílmi, ale zapaľovač cigariet s najväčšou pravdepodobnosťou jednoducho vyhorí, keď sa cez ňu pokúsite napájať takúto techniku. Opäť, pokiaľ rozumiem fyzike, HIBREW s nejakým druhom vstavaného transformátora by tiež nemal byť schopný vydať toľko energie na normálne zahriatie svojho termobloku. A žiadna teplota = nie espresso, ale swill.

      Preto si vo všeobecnosti pre auto myslím, že je oveľa logickejšie, jednoduchšie a v skutočnosti efektívnejšie používať rôzne druhy ručných zariadení. Napríklad, Wacaco Nanopresso - naozaj robí niečo podobné ako espresso, pričom sa dá zobrať aj na túru - nepotrebuje elektrinu. Ak nie ste závislí na espresse, potom je to dobrý, naozaj dobrý spôsob Aeropress , k dispozícii aj s Aeropress Go. Vo všeobecnosti varí ukážkový nápoj s názvom Aeropress aj v aute, dokonca aj v teréne. V podstate existuje taká téma
      - odkvapkávacie balíčky ... Toto je tiež celkom obdoba bežnej filtrovanej kávy v hrnčeku s termoskou. To znamená, že to už nie sú kompromisy, otázka je presne to, čo treba zvárať.

      P.S. Na čerpacích staniciach Gazpromneft, kde parkujú autá WMF, je káva celkom znesiteľná, nie 100% pobočky, ale 80% sa dá vypiť.

      jan.

      6. február 21. stor 07:02

      • Jan, komentár k prenosnému kávovaru HIBREW vyzerá takto: Pasternaka som nečítal, ale odsudzujem ho.
        Nedávno som sa zarazil pri výbere takéhoto prenosného zariadenia.
        Predtým som používal KÁVOVÝ SYSTÉM Stanley ADVENTURE ALL-IN-ONE + plynový horák. To všetko bolo v kufri auta.
        To má určite svoje nevýhody. a samozrejme nemôžete robiť espresso.

        Wacaco vyrába veľmi studené espresso, všetci o ňom píšu, aj vy.
        Tiež viac-menej espresso sa získa iba s príslušenstvom.
        Navyše v podmienkach vozovky musíte vodu ohrievať. Vrátime sa k horáku a ohrevu.
        HIBREW rieši problém s ohrevom, aj s kapsulami (2 druhy, menej srach a všetko je v cene)
        O automobile HIBREW nikde nie je veľa informácií. Na YouTube som našiel jednu jedinú recenziu, ktorá naozaj neprezrádza možnosti zariadenia.
        Vo všeobecnosti padla voľba na HIBREW, balíček je niekde na ceste.

        Ale chcel by som od vás úplnú testovaciu jazdu a názory.

        román

        9. februára 21. stor 22:48

        • Našiel som zlý hibrej, teraz som pochopil, ktorý si - niečo podobné ako wacaco, len so zabudovaným čerpadlom a vykurovacím telesom.
          Áno, dalo by sa na to pozrieť, ale je mi ľúto míňať peniaze s nulovým výfukom, sú oveľa pálčivejšie témy.

          jan.

          12. február 21 c 11:12

  3. Ahoj! Povedzte mi, či sa oplatí kúpiť espresso kávovar VITEK VT-1517BN na prípravu cappuccina alebo latte. Alebo sa k takýmto nápojom veľmi nehodí.

    Natalie

    5. február 21. stor 23:04

    • Myslím, že sa to neoplatí, pretože samotný kávovar je priemernej kvality.
      Odporúčam vám vziať si samostatný normálny druh rohovníka Delonghi ECP , a ak si neporadíte s napenením mlieka ručným kapučínom - dokúpte samostatný napeňovač .

      jan.

      8. február 21. stor 11:36

      • Ďakujem, chcel som si kúpiť do práce, aby som nepil instantne.

        Natalie

        9. februára 21. stor 21:53

        • V práci bude táto Vitkina veta rýchlo vykonaná

          jan.

          12. február 21 c 10:59

  4. Dobrý deň. Užitočná stránka, nosič zaujímavých informácií. Urobil som prvý krok: kúpil som si mlynček na kávu Rommelsbacher300. Vo dvojici k nej som zamieril na Delongy 35.31, ale ešte nie sú dostupné na predaj. Pýtal som sa na cenu za Krups Calvi XP 3458, v takom rozpočte som kúpil poloautomatický kapucinátor, struky nie sú kritické. Ale zase je to jediný s takouto možnosťou v tejto cenovej kategórii (10-20tr), čo dáva podnet na zamyslenie. Na základe toho, čo bolo na stránke napísané o DeLongy, Philips a ich klonoch a vašich skúseností vo všeobecnosti, sú všetky zariadenia z hľadiska plnenia rovnaké, je rozdiel v dizajne a gombíkoch? 685 Delongy považujem za možnosť.

    Vadim

    7. február 21 c 15:41

    • Krups má viac plastu, všetky ostatné veci sú rovnaké, to je mínus.
      Gaggia Gran / Viva má ešte jeden zvýrazňovač - ten je spomedzi zlepšovákov najlepší, čo sa týka výslednej chuti v šálke.
      Delonghi ECP je jednoznačne najlepší v pomere cena/kvalita, len nie je jasné, prečo toľko preplácať (sú citeľne drahšie) len za 35,31, zoberte 33,21 alebo 31,21 - tento stojí vo všeobecnosti 6 tisíc.

      jan.

      8. február 21. stor 12:33

      • Ďakujeme vám za vašu reakciu. Podľa informácií, ktoré som dostal, porovnaním ECP a 685, 685 má a +. Ide o kratší čas na dosiahnutie prevádzkového režimu, lepší kapucinátor, možnosť nastavenia objemu nápoja. Od - na vykurovanie je potrebné rozliatie vody, cena. Stále v myšlienkach.

        Vadim

        11. február 21. stor 06:27

        • je to tak. Ak je to jednoduché, výber tam musí byť urobený týmto spôsobom. Ak potrebujete 1-2 espressá po 40 ml - ECP, ak potrebujete mlieko alebo lungo, alebo automatické dávkovanie - Dedica.

          jan.

          12. február 21 c 11:32

          • Ďakujem za odporúčania. Prišla technika (685). Urobil som prvý štart. Išiel som si vybrať tempera na dráhu a nadhadzovač.

            Vadim

            1. marec 21 palcov 07:38

  5. Pozrel som si všetky vaše recenzie)

    Porovnanie Gaggia classic, delonghi ec 685.

    Bude rozdiel v kvalite vyrobeného espressa a kvality latte vyrobeného na týchto strojoch?
    Mali by ste si priplatiť za gaggia?

    Chápem, že gaggia a delonghi ec sú rozdielne cenové segmenty a gaggia by sa mali porovnávať skôr s lelit. Ale napriek tomu v recenziách, ktoré ste ich neporovnali, by ste o tom mohli povedať pár slov.
    budem velmi vdacna.

    Alexander

    9. februára 21. stor 23:25

    • A este otazka, bude rozdiel medzi saeco lirika plus, ktoru mam momentalne a hornom na ec 685 alebo gaggia classic v mliecnych napojoch?

      Alexander

      11. február 21. stor 13:04

      • Dokonca aj pri 685 môžete robiť oveľa lepšie texty, a nie nevyhnutne s chladným mliekom. Klasika + správny mlynček = úroveň kaviarne, čo je v podstate iný level.

        jan.

        12. február 21 c 11:33

        • Dokonca aj pri 685 môžete robiť oveľa lepšie texty, a nie nevyhnutne s chladným mliekom

          Hovoríte si, že bude lepšie. Ale v inej téme ste povedali, že 22.110 bude približne to isté ako ec 685 + 520. Ako som dobre pochopil, stroj 22.110 je o úrovni textov z hľadiska kvality výroby nápojov. alebo ti potom celkom nerozumiem)

          Čo sa týka drahšieho segmentu...

          Oscar II sa u nás nepredáva a nový stojí 800 dolárov.
          Nová gaggia sa predáva za 350 dolárov, použitá sa dá kúpiť za 280 dolárov
          Oplatí sa preplatiť? Najmä preto, že ste pre dom povedali, že je lepšie prejsť oscarom II, berúc do úvahy skutočnosť, že kotol sa zahrieva 20 minút.
          Možno je jednoduchšie kúpiť ojazdenú lelit annu za 380 dolárov v Nemecku alebo novú gaggiu v podstate za rovnaké peniaze? Samozrejme, vzhľadom na to, že väčšinou mliečne nápoje, ale len občas espresso?

          Alexander

          12. február 21 c 14:07

          • približne rovnako a dá sa to urobiť lepšie - nevidím v týchto tvrdeniach žiadne rozpory.
            Na klaksóne je výsledok kriticky závislý od mlieka a niektorých zručností.
            V priemere robia to isté. Ale ak použijete zručnosti, môžete to urobiť lepšie. Na klaksóne.
            Neviem porovnať použité, s Nemeckom a nové navzájom. Každý si vyberie, čo je pre neho dôležitejšie. použité
            Ak porovnáme nové, tak máme klasiku a anna stála 40, oscarová 50.
            Musíte ich všetky zahriať 20 minút. Oscar je žiaduci 30. Oscar vyžaduje revíziu, aspoň inštaláciu ventilu OPV, ak nie je dostupný z výroby. Oscar je zároveň niekoľkonásobne vhodnejší na mliečne nápoje, jednovariče na cappuccino citeľne zaťažujú. Vždy sa ale dá poraziť samostatným napeňovačom vrátane french pressu.
            Len na espresso by som dal prednosť anne.
            O bu - musíte sa pozrieť na kópiu, ako ľudia kupujú bu bez toho, aby sa pozerali z Nemecka, neviem.

            jan.

            15. február 21 c 12:55

    • Rozdiel samozrejme bude, ale pre rozdiel si treba dokúpiť aj zarovnaný mlynček na kávu Roztomilé .
      Pre Gaggiu teraz trhajú srdce a ja si pri pohľade na cenu nového nie som istý ani platnosťou takéhoto odpadu. Je lepšie pridať a vziať buď Rancilio Silvia na espresso, alebo Oscar II na mlieko.
      Alebo si vezmite Classic, ale boo.

      jan.

      12. február 21 c 11:15

  6. Dobrý deň.
    A aky druh vitek vt-1509 MC? Nekvapká, rohovník. Ak veríte Vitkovým stránkam - takmer tým najlepším, čo majú
    V Eldorade teraz visí so zľavami za 9990 -10%
    Pozeral som, vyberal, chcel som si kúpiť ecp delongues, ale tento Vityok ma zmiatol. Čo ak je to bližšie k ec685?

    Alexander

    11. február 21. stor 03:38

    • Áno, toto je bližšie k ec685 kvôli fixačnej jednotke. Koľko to pre nás stráca685 nemôžem povedať - neskúšal som to.

      Nuž a tak – toto je typický termoblok čínsky roh, ak nie je výsledok veľmi vyberavý, tak prečo si ho nevziať.

      jan.

      11. február 21. stor 09:17

      • Vďaka za rýchlu odpoveď.
        Škoda, že sme to neskúsili...
        Tu je dilema ... skontrolovaný normálny ecp roh za 6000 rubľov alebo čínsky termoblok, ale možno s fiktívnym krémom a nepochopiteľným výsledkom za 9000
        Sú v recenziách čínske termobloky polaris alebo niečo podobné? nenašiel som to hneď.

        Alexander

        11. február 21. stor 11:00

        • Priamy podobný plán neexistuje, existujú však zápary s autokapuccinátorom - majú aj termoblok, výsledok espressa sa nedostal ani do Delonguei.

          jan.

          11. február 21. stor 12:03

          • Ešte raz ďakujem!!!

            Alexander

            11. február 21. stor 12:05

  7. Jan, dobré popoludnie! Pozrel som si vaše odporúčania a odpovede o kávovaroch a mlieku. Rozmýšľam, že si k nemu kúpim mlieko DeLongs EC 685M a Rommelsbacher 300. Bude to normálny tandem?
    Vdaka za pomoc!

    Leila

    17. február 21 c 09:12

    • V zásade áno, celkom klasický domov.

      jan.

      19. február 21. stor 08:42

  8. Kto používal Eurolux 4244?

    Teraz

    17. február 21 c 16:01

  9. Jan, dobré popoludnie.

    Vyberám si espresso kávovar. Ostatné nápoje nerobím.

    Momentálne je výber medzi lelit pl91t a bezzera unica. Váš názor? Potrebujete spoľahlivý stroj, stačí jeden okruh, s dopasom typu pid a tvorbou suchej tablety.

    Rozpočet nie je napätý.

    Vitaly

    24. február 21 c 12:58

    • Len na espresso by som asi dal prednosť laelitu, už len preto, že sa zahrieva 2x menej.
      e61 chutí trochu inak kvôli inému dizajnu, takzvanému mechanickému predvlhčeniu, ale ťažko sa to opisuje slovami. A hlavne - mám rád obe možnosti, ale viem, kto si myslí, že e61 varí PRE SVOJU chuť chutnejšie.
      Opakujem, lelit by som si zobral domov jednoducho preto, lebo hemoroidov s rozcvičkou je menej, e61 je 40 minút na spálenie v mysli. Moze to byt rychlejsie, ale ona potom urcite premrhava obycajny kotol s pidom (pl91)

      jan.

      26. február 21 c 11:08

      • Ďakujem za takú podrobnú odpoveď. V lelite som zmätený tým, že som nevedel nájsť informácie o tom, ktorá skupina tam je. Ak má bezzera tieto informácie, tak na lelit nič. Máte bohaté skúsenosti – čo poviete na túto skupinu, aká je spoľahlivosť, udržiavateľnosť, nenáročnosť na údržbu?

        Je to moment, kedy výrobca deklaruje 5 minút na to, aby bol lelit pripravený, pretože nie je pripravený, samozrejme, čakať 40 minút na úplnú pripravenosť.

        Viete mi poradiť alternatívu k espresso kávovarom na moje želanie?

        Rozpočet nie je napätý, chcem pomer cena/kvalita s dôrazom na kvalitu.

        Vopred ďakujem.

        Vitaly

        26. február 21 c 11:41

        • Máte bohaté skúsenosti - čo poviete na túto skupinu, aká je spoľahlivosť, udržiavateľnosť, nenáročnosť na údržbu - áno, existuje najbežnejšia skupina, mosadzná, kombinovaná s kotlom. No skrátka len tie najbežnejšie. Spoľahlivosť, servis, žiadne otázky. Zahrievajte sa samozrejme nie 5, ale 20 minút, ale rovnako. Môžete začať aj v 15, nebude to také zlé.
          V zásade je alternatívou Rancilio Silvia, ale tam nie je žiadny pid, ktorý stále uľahčuje život, ak nie ste sofistikovaný človek.
          Lelit má analóg lacnejší ako Lelit GILDA PL41PLUST (varí úplne rovnako), rozdiel je v podstate len v časovači, manometri, možnosti predvlhčenia, ale to vo všeobecnosti nie je potrebné, no, dizajn, okraje sú hladšie leštené. Pekné bonusy, áno, každý sa sám rozhodne o otázke dodatočnej platby.
          Vo všeobecnosti je Victoria naozaj pohodlná a príjemná na prácu, perfektne varí espresso. V zásade nemôžem uvádzať žiadne objektívne, prehnané a nie subjektívne dôvody, aby som hľadal niečo viac. Zvyčajne hľadajú niečo iné, keď po práci s jedným konkrétnym strojom na takej serióznej úrovni pochopia, že sa im nepáči tlačidlo napájania vľavo alebo odkvapkávacia miska, chcú oveľa viac. ALE to sú individuálne dôvody, ktoré sa nedajú vopred uhádnuť a hlavne to nemusia byť dôvody pre iného človeka. Mliečna otázka vždy veľmi skomplikuje výber, ale bez nej by som to smelo brala.

          jan.

          26. február 21 c 13:19

  10. Jan, dobré popoludnie!
    Mlynček na kávu Smeg CGF01PBEU – oplatí sa kúpiť? Alebo…

    Jevgenij

    24. február 21 c 14:36

    • Toto je analóg Delonghi 520 kg ale s trojnásobnou prémiou za dizajn a meno.

      jan.

      26. február 21 c 11:10

  11. Ahoj! Váš článok som si prečítal, keď si vyberám kávovar. V meste máme len dva veľké obchody m.video a dns a z prečítaného som pochopil, že značky DeLonghi nie sú zlé. DeLonghi EC230.BK a DeLonghi ECP33.21.BK sú teraz skladom. Existuje niekoľko ďalších značiek.
    Krups Espresso Pompe Compact XP345810
    Krups Opio XP320830
    Ariete moka aróma 1337/40
    a tieto budú doručené o týždeň ++
    Ram 1389
    DeLonghi EC157.B
    DeLonghi EC 271.B
    Ktorá z nich je najlepšia, povedzte mi prosím.

    Daniel

    26. február 21 c 08:01

    • 33,21

      jan.

      26. február 21 c 12:51

  12. Dobrý deň! Vďaka za odpoveď. Teraz vyvstala ďalšia otázka ohľadom klaksónu. Nie som zanietený kávičkár a kávu pijem len cez víkendy. pred pracou je este skoro a po praci uz je
    neskoro)). Nechcem brať rožok za 18 tisíc (hoci dnes je v ČSN Delongy 685 15 tisíc) na použitie raz týždenne. Teraz sa zastavil na DeLongy 35.31. Čo viete poradiť? a aké mlieko jej. Vďaka

    Leila

    2. marec 21 palcov 12:15

    • je to vec každodenného života, rozhodnite sa sami, ale kvôli víkendu je branie rohovníka len hobby, tk. je potrebné podávať, my sme ho používali cez víkendy, v nedeľu večer je potrebné vypustiť vodu z nádržky a je iracionálne nechať skupinu a košíky s kávovými olejmi - rozhodne nepridajú na chuti. týždeň.
      mlynček na kávu obstojí aj so zvyškami starej kávy ... v sobotu ráno pomeľte extra porciu na osvieženie kávy v mlynčeku na kávu, vyháňajte vodu, aby ste nepili starú vodu z bojlera ... . Áno, a zručnosti iba cez víkendy sa budú musieť vypracovať pravdepodobne šesť mesiacov.

      Vzhľadom na cenu setu, finančné prostriedky a iné veci, cez víkendy som chodil piť kávu do cereálnych kaviarní, v práci pil, čo mi prišlo pod ruku, ale aspoň instantné, aj kompótové. no posúďte sami, vyzerá to určite lákavo - espresso je doma, auto hučí, káva tečie tenkým prúdom ...

      Andrew

      2. marec 21 palcov 12:43

    • Ak stále chcete klaksón, môžete si vziať ECP 31.21, všetky ECP sa líšia iba vzhľadom.
      Mlieko jej napr Kitfort 744

      jan.

      8. marec 21 palcov 13:11

  13. Ďakujem za vašu prácu! hodil som na podporu

    Leila

    2. marec 21 palcov 12:37

  14. Dobrý deň! Čo môžete povedať o LELIT Mara PL62X.
    Rozumiem tomu správne, že je to technicky lepšie ako Gaggia Classic a má väčší potenciál na ďalšie zlepšenie vo výrobe kávy? Akú alternatívu by ste mali zvážiť? Okrem prechodu do novej etapy som na toto auto upozornil, pretože je tiché (neviem, či je) a krásne))). Ale kráse sa dá obetovať.
    Rozpočet je do 150 tis. Pozrel som si aj Rocket Appartamento. Ako som pochopil technicky identické stroje.
    Prosím o radu, či je to dobrá voľba alebo by bolo lepšie venovať pozornosť inému modelu

    Andrew

    6. marec 21 palcov 08:28

    • 62X je pekné auto, ale nie totožné s apartmánom. V 62X Lelith pracoval na hlavnom probléme výmenníka tepla, ktorý nútil, po dobe nečinnosti, vypúšťať vodu pred extrakciou. Vo výmenníku sa teplota trochu vznáša, vyššie, nižšie a pri káve je potrebné trochu nižšie. Lelit urobil 2 režimy - priorita kávy a priorita pary, zdá sa, že sa im to podarilo urobiť tak, že v režime kávy je teplota neustále o niečo nižšia, v režime pary - o niečo vyššia a pid udržuje teplotu stálejšiu ako termostat . V jednovarnom kotli Classic sa káva a para vo všeobecnosti navzájom vylučujú, preto je po pare potrebné kotol ochladiť.
      Byt tiež nie je zlý, hlavne dobrá cena, ale klasický dizajn a Lelit 62X je prepracovaná verzia výmenníka.

      Andrew

      6. marec 21 palcov 14:21

      • Andrey, ďakujem za odpoveď!
        Zdá sa, že byt je tiež výmenník tepla, ako som to pochopil. No nevadí.
        Teraz som začal pochybovať, že sa môžem oprieť o Lelit Elizabeth, keďže dvojkotlové stroje sú vrcholom pohodlia a vyrobiteľnosti.
        Na fórach píšu názory na nedostatky 61 skupín. A Elizabeth zaujme schopnosťou ovládať a automaticky nastavovať parametre následného varenia. Škoda, že ste tieto autá nemali na testoch.
        K čomu sa pri výbere Mara - Elizabeth priklonila vaša preferencia?

        Andrew

        6. marec 21 palcov 23:49

        • Andrej, neviem poradiť. máte svoje požiadavky, svoje preferencie, svoj vlastný koncept. Dvojbojler v mojom ponímaní je trochu ako automatická prevodovka (nie nadarmo sa 2B začalo v Amerike) a nápad s dvoma bojlermi - na zjednodušenie prípravy kávy, na rozdiel od bežného výmenníka tepla (ako Apartamento), ktorý len treba pochopiť, treba si nacvičiť a naštudovať jeho charakter... Tie. Bytový alebo akýkoľvek iný výmenník tepla je úplne vhodný stroj, ak nie sú zárubne alebo veľmi lacná konštrukcia. Možnosť vypnúť parný kotol sa mi zdá atraktívna, ale pri úzkej aplikácii napr.variť čiernu kávu na 5 dní a cez víkendy s mliekom (znížiť príjem živočíšnych tukov napr. alebo ľudia, ktorí majú radi mliečne nápoje prichádzajú cez víkendy). No, alebo taliansky režim - ráno s mliekom, poobede - čierny. Ja a moji hostia pijeme iba čierne, takže nepotrebujem dvojkotlík, ale niekto taký je.

          Pozrite si video, vysvetľujú, prečo je 62X lepší z hľadiska regulácie teploty. Sám som to neskúšal, ale zdá sa, že je tam zlepšenie v porovnaní s výmenníkom bez regulácie teploty na návrate zo skupiny. Pre mňa platí, že čím jednoduchší dizajn, tým lepšie. A čo je jednoduchšie - dva kotly alebo výmenník tepla so snímačom a aktualizovaným mozgom - každý sa rozhodne pre seba. Pokiaľ ide o mňa, Lelita 41 na čiernu kávu v malom množstve doma úplne stačí, ale ak je aspoň 1/3 všetkých nápojov s mliekom, neodopierajte si potešenie, vezmite si výmenník tepla alebo dvojvarný.

          https://youtu.be/hZrHcwUOHgg

          Andrew

          7. marec 21 palcov 01:17

    • Správny.
      Rocket Appartamento je rovnaká trieda, pravda, ale nemôžem ich porovnávať, pretože oba som videl len na obrázkoch.
      Prípadne - dvojité kotlové klaksóny, Lelit 92, Sylvia Pro. Osobne by som sa na ne pozrel v rozpočte 100+. Podla mna je to pre domacnost ovela vyhodnejsie ako vymenniky, ktore su Mara a Apartmento.

      jan.

      8. marec 21 palcov 13:52

      • Ďakujem za odpovede. Voľba sa zastavila v Lelit Mara. Keďže som sa rozhodol, že je na ňom väčší priestor na kreativitu a na dlhšie hranie bude stačiť. Zároveň s prihliadnutím na technické inovácie umožňuje najskôr pracovať v rovnomernejšom režime a ak prepnete na prioritu pary, môžete trpieť ako s klasickým výmenníkom.
        A potom bude možné variť na akomkoľvek stroji)) Je to ako stroj s mechanikou

        Andrew

        8. marec 21 palcov 14:19

  15. Kúpil som rohovník Sinbo SCM 2945 za 3100 rubľov. De Longhi 3321 s fanfárou stojí 8 000 rubľov. V čom je rozdiel?

    Alex

    9. marec 21 palcov 13:31

    Návod na kávovar delonghi magnifica s
    • je to popísané priamo v materiáli, pod ktorým sa pýtate, počnúc nadpisom
      1. Bezpumpové, sú aj kotlové kávovary

      jan.

      12 Mar 21 in 11:33

  16. Milý Jan! Nemôžem pochopiť dôvod. Varené v džezve, v kotlíkovom kávovare. Dal som 7 gramov. Ak pijem na ulici v stánku, všetko je v poriadku. Doma ma začne bolieť hlava, zrýchli sa mi pulz. Kúpte si v stánku, takže kilogram vyjde na 6 000 rubľov. Káva a Lebeau a Egoiste. Ale výsledok je rovnaký? doma mi začína troska v hlave.

    vláda

    12 Mar 21 in 15:37

    • Netuším, toto je čoskoro u lekára.
      Ale Lebo káva je v princípe otrava (ja som ju, samozrejme, neskúšala). Sem-tam ešte sebecká, ale, samozrejme, treba ochutnať čerstvo upraženú, lepšie čistú arabiku vyššiu (Afrika). To v prípade, že váš stav súvisí s kofeínom. Za 6000 / kg (je to veľmi drahé) musí byť vysokohorská arabica akurát - obsahuje menej kofeínu.

      jan.

      15. marec 21 palcov 12:16

      • Mal som na mysli kávu z kávovarov na ulici čapovanú. Ukazuje sa 6000 rubľov kg. Čo sa týka recenzií na kávu, na tej istej stránke je recenzent, čert ich rozoberie. Aký druh zrnkovej kávy by ste odporučili kúpiť? A je potrebné stanoviť 7 gramov na porciu?

        vláda

        15. marec 21 palcov 13:37

        • Vyskúšajte čerstvo upražené, všetko je dobré, len si vybrať podľa chuti metódou pokus-omyl.

          O džezve - turecký , o varení v džezve - turecký

          jan.

          20. marec 21 palcov 09:26

          • Bohužiaľ, aj v supermarketoch boli obchody s kávou a čajom zatvorené. Na stránke výberu kávy nič také nemáme. Čerstvo upražené u nás neexistuje. Vyprážané cereálie Egoisto Nemecko a Presidente Vien vyhodili. Alebo falošný alebo sa niečo pokazilo. Napodiv sa mi páčil vyprážaný sypaný etiópsky. Ktoré značky má zmysel skúšať v strednom pruhu Sveta? V Lipetsku, Yelets, Tambove?

            vláda

            20. marec 21 palcov 13:07

            • Čo to znamená, že čerstvo pražené neexistuje, ak ho doručí nejaký CDEK z pražiarne takmer do každej dediny za pár dní a dokonca často zadarmo pri kúpe tisícky za 2-3? Musíte zvládnuť proces objednávania cez stránku, ale zvyčajne je to veľmi jednoduché, nie je to ťažšie ako nákup na Ozone alebo Wildberrys.

              Zo skladu obilia môžete vyskúšať Bushido, Julius Meinl ...

              jan.

              20. marec 21 palcov 15:59

              • Vyhodil som Ulius Meinl Presidenta. Niečo trpké, prepečené. 1. Na ktorých stránkach sú objednávky? 2. Aký je váš názor na sypanú kávu?

                vláda

                20. marec 21 palcov 19:09

                • Môj názor: Akákoľvek iná káva ako kupovaná v pražiarni je svinstvo.

                  jan.

                  22. marec 21 palcov 11:06

                  • Prečítal som si zásady kávovarov. Nerozumiem, aký zmysel má pumpa na pumpe, ktorá je oveľa drahšia ako parná pumpa, ak pijem dve šálky denne. Vyhodiť peniaze za krásnu hračku?

                    vláda

                    22. marec 21 palcov 11:55

                    • Ide o to, aby ste dostali espresso, z ktorého sa nevarí para.

                      jan.

                      26. marec 21 palcov 13:55

              • Nájdené stránky na predaj pozemku. Aký je váš názor na sypanú praženú fazuľu?

                vláda

                21. marec 21 palcov 08:56

              • Ak vypijem dve šálky denne, aký je rozdiel - parný alebo pumpový karob? Prečo potrebujem liter alebo pol vody?

                vláda

                21. marec 21 palcov 09:06

                • na prípravu tých istých 2 šálok.
                  Jan má dobrý prehľad o princípoch fungovania všetkých typov kávovarov, o objemoch bojlerov a akú úlohu zohrávajú pri varení kávy.
                  v kaviarni sú kotly s objemom 10+ litrov a pri východe - rovnaká šálka kávy, iba nie raz za pol hodinu, ale 2-3 súčasne, a tak nepretržite, keď je veľa ľudí.

                  Andrew

                  22. marec 21 palcov 10:02

                • Rozdiel v tlaku a finálnom nápoji. V článku sa o tom píše.

                  jan.

                  22. marec 21 palcov 11:08

            • Vyskúšajte Kafema v Lipetsku. Odporúčame!

              Semyon

              22. marec 21 palcov 14:39

  17. Dobré popoludnie Jan

    Po sedení na vašej stránke som sa rozhodol pre karobový kávovar Gaggia Gran Prestige. Povedzte mi, prosím, ktoré mlynčeky na kávu sú pre ňu vhodné (je žiaduce, aby existovala kompatibilita z hľadiska priameho zaspávania). Rommelsbacher, Lelit Fred, Cunill, Nuova Simonelli, Eureka, Expobar? Ak je to dôležité pre posúdenie, tak plánujem piť čiernu kávu bez mlieka. Dôležitá je spoľahlivosť a kompaktnosť.

    Lena

    14. marec 21 palcov 16:43

    • Ak z klaksónu neodstránite zosilňovač, tak rovnomerný Kitfort 744 ... Kompaktný, lacný.
      Ak sa chystáte odstrániť zlepšovák, tak Lelit Fred, Eureka Mignon.

      jan.

      15. marec 21 palcov 12:39

      • ďakujem Jan, kúpil som si Gaggia Classic, vybral si mlynček, teraz spravuje vašu stránku. Môžete mi povedať, čo je najlepšie na temperovanie: koberec alebo podstavec?

        Lena

        21. mája 21 c 23:04

        • Veľmi subjektívne, myslím, Corvik.

          jan.

          24. mája 21 c 13:51

  18. Ahoj!
    Povedz mi, aká je ďalšia úroveň po Nuova Simonelli Oscar II?

    Semyon

    22. marec 21 palcov 14:37

    • Ak výmenník tepla, potom sľubná možnosť LELIT Mara PL62X.
      Ale prešiel by som na 2-kotol. Z tých, ktoré sa u nás oficiálne predávajú, sú to Rancilio SILVIA PRO alebo Lelit ELIZABETH PL92T

      jan.

      26. marec 21 palcov 14:25

  19. Vážení moderátori a členovia fóra!
    Momentálne používam Lelit PL41TEM s Eureka Mignon. Kávovar je dočasne mimo prevádzky. Kým som rozmýšľal, ako to opraviť, napadlo ma nové.
    - Väčšina nápojov s mliekom;
    - 1-2 šálky ráno a niekoľko večer;
    - beriem zrná strednej a menej praženej;
    Niekedy prídu priatelia a kúpim si kávu;
    Už sa mi nechce čakať na paru, tak uvažujem nad dvojkotlom alebo s výmenníkom. Vybral som si Lelit MaraX, Lelit Elizabeth a Profitec Pro 300. Povedz mi, čo si mám vziať ??? Prosím!

    Semyon

    24. marec 21 palcov 10:36

    • Ja by som zvolil Elizabeth, dvojkotol je podla mna vyhodnejsi ako vymennik. Nepoznám žiadne silné výhody Profitek, ale vyzerá to ťažkopádne.

      jan.

      26. marec 21 palcov 15:48

  20. Mimochodom, špeciálne ďakujeme za posledný výber 41 Lelita s PID! Podieľal som sa na podpore projektu))))

    Semyon

    24. marec 21 palcov 10:37

  21. Apropo, Bezzera BZ10, čo je na obrázku v príspevku tiež možnosť ????

    ako si vybrať kávovar do kaviarne

    Semyon

    24. marec 21 palcov 10:43

  22. Kúpil som Vitek 1519. 1) Horn 52, tempera 48. Má to tak byť? 2) Je potrebné sa po práci odpojiť od siete? 3) Keďže teplota vody počas varenia rýchlo klesá, má zmysel nalievať horúcu vodu do zásobníka? Podľa meraní na výstupe v šálke zohriatej kávy na 80 stupňov.

    Alex

    30 marec 21 in 18:27

    • 1. Továrenská nálada je v podstate svinstvo.
      2. č.
      3. je to možné, ale má to malý zmysel.
      4. 80 na šálku je viac ako normálne.

      jan.

      2. apríla 21 palcov 08:27

      • 1) Ako ti rozumiem, tempery treba v 51?
        2) Akou silou by mala byť káva utláčaná tamperom vo Vitek 1519?

        Alex

        2. apríla 21 palcov 09:51

        • 1. áno
          2. je tam uluchshayzer, sila nie je veľmi dôležitá, no daj 5-10 kg a to stačí.

          jan.

          5. apríla 21 palcov 10:13

  23. 1) Ako odstrániť O-krúžok klaksónu Vitek? Bojím sa ublížiť.
    2) Ak je zelené oko pripravené na 2 minúty, ako to zlepší zahrievanie kávovaru?

    Alex

    31 marec 21 in 11:42

    • 1. Takúto po ruke nemám, ale všeobecnou zásadou je odstrániť sprchovú sieťku, potom ju zaháknúť pinzetou za okraj a potiahnuť. Rozumie sa, že tesnenie je vymenené za nové a nie je to škoda.
      2. teplo je distribuované rovnomernejšie cez kotol a varnú jednotku.

      jan.

      2. apríla 21 palcov 08:50

  24. Takže nemôžete Vitkin klaksón na čistenie úplne rozobrať?

    Alex

    2. apríla 21 palcov 13:26

  25. Ahoj. Čo je podľa vás vhodnejšie pre expresso a malé cappuccino LELIT Gilda PL041PLUST PID alebo Gaggia Classic. LELIT je drahší a s PID. Stojí to za peniaze navyše? Vďaka.

    Helen

    4. apríla 21 palcov 11:24

    • Celkovo áno, myslím, že to stojí za to.

      jan.

      5. apríla 21 palcov 10:49

  26. Jan, povedz mi, prosím. Tlak kávovaru DEXP EM-800 5 bar. A píšeš, že tlak čerpadla môže mať maximálne 4 bary. Klamú okolo 5 barov?

    Sergey

    8. apríla 21 palcov 19:40

    • Je to naopak kotolňa bez čerpadla.
      S najväčšou pravdepodobnosťou píšu fungovanie núdzového ventilu. A vo všeobecnosti je to od toho zlého. 4 alebo 5 je peklo, nie niečo, na čo by sa dalo pozerať.

      jan.

      9. apríla 21 palcov 08:31

  27. Jan, viete mi prosím povedať, či existujú stredné alebo nadpriemerné modely karobových kávovarov so vstavaným mlynčekom na kávu NORMAL. Vyberám ho do domu.

    Sergey

    19. apríla 21 palcov 20:06

    • z pochopiteľných dôvodov je brúska zabudovaná do strojov len do strednej úrovne.
      vstavaná brúska môže byť len normálna, nie dosť dobrá.
      z najbežnejších je to buď bork (neodporúčam) alebo lelita (môžete si to vziať, chápete obmedzenia).

      Andrew

      20. apríla 21 palcov 10:15

    • Lelit 42

      jan.

      23. apríla 21 palcov 08:35

  28. Jan, dobré popoludnie.
    Čo si myslíte o Redmond RCM 1512 alebo 1511?

    Oľga

    20. apríla 21 palcov 07:40

  29. Jan ďakujem! Bol by som Vám vďačný, keby ste mi odporučili dobrý kávovar leith a DOBRÝ spoľahlivý samostatný mlynček na kávu.
    Vďaka.

    Sergey

    20. apríla 21 palcov 14:27

    • Ak chcete iba espresso, potom pl41tem .
      ak je prednost mlieko, tak idealne 2-bojler pl92t
      ticho - prisluhovač

      jan.

      23. apríla 21 palcov 08:52

  30. Jan, dobré popoludnie. Aký je váš názor na kávovar GARLYN L70?

    Sergey

    1. mája 21 c 17:24

  31. Čo však hovoríte na prof. Rohy s ali, napríklad toto:
    https://aligid.ru/item/4000183333688

    Ako je to v porovnaní s lelit kate?

    Maksim

    22. mája 21 c 23:14

    • Nič nepoviem, lebo netuším.

      jan.

      24. mája 21 c 14:07

      • Škoda, IMHO by to bolo zaujímavé.

        Maksim

        24. mája 21 c 15:34

  32. Dobrý večer, Jan. Snažím sa pochopiť zásadný rozdiel medzi Gaggia Viva Style a DeLonghi Dedica EC 685. Stroj pre jednu osobu, ale niekedy prijímajúci aj viacerých hostí.

    Oleg

    25. mája 21 c 00:04

    • Zásadný rozdiel je v tom, že gadzhia má kotol a 685 má termoblok. Prvý je lepší, ak vypijete jeden panák espressa 30 ml a je to. Druhé je lepšie, ak pripravíte niekoľko espress za sebou, veľké lungo alebo mlieko.
      Viva má tiež nepohodlný kapučíno - to je tiež mínus pre mlieko.
      Takže v skratke: dôraz na espresso je viva, dôraz na mlieko je 685.

      jan.

      25. mája 21 c 12:34

      • Vďaka. Ako dlho trvá príprava druhej šálky v DeLonghi Dedica EC 685?

        Oleg

        29. mája 21 c 11:50

        • aj naraz - je tu termoblok, to je jeho vlastnosť.

          jan.

          31. mája 21. stor 08:38

      • Ahoj. Urobte recenziu alebo pošlite svoj názor na gaggia paros

        Ddd

        4. augusta 21 c 05:34

  33. Dobrý deň! Potrebujem radu Chcela by som urobit expresso normy pre dom ... su rozpoctove carobies, ale uz som z nich unavena ... videl som Nuova Simonelli Oscar za 25 000 v ex. Vyrobi jednoduchy na 30t a bork 9730 si s dvoma vymennikmi na 15t ... co by ste poradili alebo navrhli nieco ine pred 30tis. aby sa dal opraviť v malom meste ... no a mlynček na kávu na espresso do 10 tis. aby sa dal prípadne opraviť bez problémov

    Alexander

    18. júna 21 palcov 17:33

    • Oscar - iba ak sa kladie dôraz na mlieko. Ak je hlavnou vecou espresso, potom je to jednoduché.
      od mlieka hladaj Eureku Mignon a bude dobre.

      jan.

      21. júna 21 palcov 12:28

  34. Rancilio Silvia, čo si o nej myslíte, oplatí sa kúpiť jazdenú alebo novú Annu, ktorú miluje, a čo ceny za opravy a údržbu?

    Alexander

    22. júna 21 palcov 17:36

    • Skvelé auto, lepšie ako Anna. O bu sa musíte vždy osobne pozrieť na stav konkrétneho prípadu a platnosť ceny. Všeobecne platí, že pre ranchilio je stav bu zvyčajne dobrý, pretože je dub.
      Udržateľnosť je dobrá.

      jan.

      28. júna 21 palcov 10:19

  35. Prosím, skontrolujte Rancilio Silvia PRO. Keď som stál doma Gaggia Classic, napadlo ma upgradovať, ale pozrel som sa na Silviu pro, zdá sa, že čítali všetky moje myšlienky na upgrade. No, 2 kotly sú sen ...

    Iľja

    1. júla 21 v 06:49

  36. Ahoj! Tureckú kávu pijem už desať rokov raz alebo dvakrát do týždňa po večeroch. Občas pre zmenu používame s manželkou cappuccino z Ikei. Kupujem zrnkovú kávu Lavazza Oro alebo na váhu v Coffee Factory, Čeľabinsk. Klasický rotačný mlynček na kávu lacný Bosch.
    Premýšľate o kúpe kávovaru na espresso. Vyvstala však otázka o účelnosti, a preto chcem položiť niekoľko otázok súvisiacich s týmto.
    1. Bude káva v kávovare chutiť lepšie? Alebo je to vec vkusu? Alebo pri takejto káve a mlynčeku na kávu nebude rozdiel?
    2. Skráti sa čas varenia? Myslel som si, že varenie v turci bude trvať dlho ... ale náhodne som čítal o kávovaroch - aj tam sa ukázalo, nie tak rýchlo: kým sa zohreje, kým pripravíte tabletku, mlieko sa uvarí , vyšľahaný, potom to všetko vypláchnuť ... Tu však treba počítať s tým, že v turka pripravíte len 0,5 l kávy. Pre dvoch je to málo (náprstkové porcie nie sú pre nás) a druhý sa už zdráha variť.
    3. Bude viac druhov kávy? V zásade je možné latte a cappuccino pripraviť pomocou ručného kapučína na batérie. Možno je však mlieko v kávovare takpovediac našľahané správnejšie, alebo stále nie je rozdiel?
    4. A ďalšia dôležitá nuansa, ktorá môže negovať všetky výhody kávovaru, je teplota hotovej kávy. Pretože v kaviarňach, ako som ja, zvyčajne prinášajú umývanie ľadu. Buď to čašníci dlho nosia, alebo káva nie je hneď dostatočne horúca)) Ale kávu z turka pijem takmer okamžite po príprave bez obarenia (s prihliadnutím na to, že šálky a mlieko sú zohriate) a ak v turku ostane káva na druhú šálku, potom je dokonca potrebné ju zohriať v mikrovlnke, pretože za 5-7 minút od vypitia prvej šálky zvyšná káva v turka beznádejne vychladne. Samozrejme, je to aj vec vkusu, potom je lepšie hovoriť v číslach: v Turci je povedzme 90 stupňov, ale koľko je v kávovare?
    Ak si stále kupujete kávovar, ktorý? Pozerám DeLonghi 33.21, alebo Vitek / Redmond s automatickým cappuccinom. čo je lepšie

    východ

    8. augusta 21 c 18:27

    • 1. Káva bude iná. Niekomu sa to páči viac, niekomu menej. Turka a roh varia rôzne nápoje.
      2. Z obyčajnej domácej rohoviny spravíte pár porcií po 50 ml, takže sa vôbec nebavíme o nejakých 0,5 litroch. Ak chcete veľké porcie, potrebujete kávovar -
      3. Stále existuje rozdiel, ale nie kritický. Otázkou je pohodlie, pretože cappuccino na batérie nezohrieva mlieko, ďalší rozruch.
      4. O teplote tu - približne, referenčný bod je 70 stupňov v pohári.
      Opakujem dôležitú poznámku o objeme, ak plánujete piť veľké porcie, tak sa pozerajte na kvapkanie.

      jan.

      19. augusta 21 c 14:29

  37. Ahoj! čo odporúčate kupovať z karobu, aby ste dostali dobré kapučíno?

    Irina

    12. augusta 21 c 14:47

  38. Dobrý deň. Kedysi som používal stroj Miele, no moja duša stále túžila ísť do kaviarne. Milujem dobré a bohaté Americano, to na dvojitom espresse s vodou a veľmi malým množstvom mlieka. Niekedy cappuccino a navrch vždy pridajte panáka espressa. Teraz si plánujem zobrať karobový kávovar Lelit Elizabeth a mlynček na kávu Baratza Sette 270. Teraz som však narazil na nepríjemný moment, že musím dlho čakať na kúrenie. Otázkou je, ako dlho po zapnutí kávovaru môžete piť kávu? Cez deň sa stane, že začne zaspávať a chce si čo najrýchlejšie spraviť kávu a vypiť. Možno existujú nejaké možnosti? Vopred ďakujem

    vláda

    27. augusta 21 c 08:41

    • 15 minút, najlepšie 20.
      cez deň ho jednoducho nevypnete a hlavne.
      na ráno - zásuvka s časovačom, predávaná za 500 rubľov adaptérové ​​zásuvky-moduly v akýchkoľvek rádiových produktoch

      jan.

      31. augusta 21 c 08:44

  39. Viete mi povedať, dá sa kávovar Melitta Solo, Nivona 525 alebo Nivona 779 kvalitou prípravy espressa prirovnať k EC190 delongue horn? Alebo sú lepší vo výrobe tohto nápoja?

    Alexander

    12. september 21 c 23:00

    • automatické vs poloautomatické/
      automatické vs poloautomatické/
      Vo všeobecnosti môžete lepšie variť na rohu, ak si kúpite mlieko z mlynského kameňa, košík s jedným dnom a napumpujete zručnosť. Nováčik Nivon alebo Melitta budú s najväčšou pravdepodobnosťou variť lepšie.

      jan.

      13. september 21 c 17:16

      • Ďakujem veľmi pekne za odpoveď! Je to ako auto na mechaniky (s ohľadom na klaksón): môžete maximalizovať možnosti auta.

        Alexander

        13. september 21 c 19:16

  40. Jan, môžete mi povedať, či sa oplatí kúpiť kávovar DeLonghi La Specialista EC 9335.M alebo zostať v DeLonghi EC685.R. Chcem si kúpiť pre seba, pre svoj domov. Vďaka.

    Anastasia

    15. októbra 21 c 10:22

    • 9335 celkovo je to 685 + ich mlieka kg521 + v jednom prípade a typu auto-temp. Vo všeobecnosti je však povedané všetko preskúmanie .

      jan.

      18. októbra 21 c 09:14

      • Ďakujem mnohokrát!

        Anastasia

        18. októbra 21 c 09:16

  41. Jan, dobré popoludnie! Vyššie ste odporučili dvojguľové kávovary Rancilio SILVIA PRO a Lelit Elizabeth - PL92T. A ktorý z týchto dvoch je stále výhodnejší? Úloha, v prvom rade espresso, mlieko je tiež áno, ale v pozadí. A je s nimi spárovaný mlynček na kávu, takže v počiatočnom štádiu je to pohodlné a v budúcnosti úplne vhodné pre tieto kávovary ??? Nerád by som si po nadobudnutí zručností kupoval novú brúsku.

    Sergey

    16. októbra 21 c 10:59

    • Mlynček na kávu Eureka Mignon si pokojne môžete vziať, ale uistite sa, že mlynské kamene nie sú na filter, recenzia popisuje nuansy .
      Čo sa týka výberu medzi SILVIA PRO a Lelit Elizabeth, nemôžem to povedať s istotou, pretože som Pro Sylviu nenatrafil a ani som ju nevidel. Ich vstupy sú v podstate rovnaké a mali by aj variť, ak nie rovnako, tak takmer nerozlišovať ako. Ale ak si vezmete nový, potom má Lelita plus v najlepšej servisnej podpore u nás. Lelit je drahší, ale sú tam bonusy - tlakomer, nenahrievací parák (dvojplášťový) + Lelit má podľa mňa o niečo vyššiu skupinu (lezú nad poháre). Nie je to potrebné, ale zvyšuje to pohodlie.

      jan.

      17. októbra 21 c 15:43

  42. Uvažujem o kúpe nového kornútku, ktorý nahradí kedysi darovanú Vitku, sám milujem espresso, občas flat white, no objavili sa dvaja milovníci cappuccina. K dispozícii je mlynček na kávu rommelsbacher 500.
    Otázky: Lelit Elizabeth alebo Mara X, alebo niečo jednoduchšie? Bude stáť tesne pri stene vpravo, asi treba počítať aj s tým, či sa bude dať šľahať mlieko.
    Musím vymeniť mlieko, alebo to moje zvládne?
    Vopred ďakujem!

    jan.

    16. októbra 21 c 23:16

    • objavili sa dvaja milovníci cappuccina - v tomto prípade z karobu odporúčam priplatiť si za dvojvarnú technológiu, toto je len Elizabeth.
      S najväčšou pravdepodobnosťou bude potrebné vymeniť mlieko, pretože EKM 500 si poradí, ale nie na žiadne zrno. Pri hemoroidoch sa môže ukázať, že budete musieť vybrať zrno na mlieko a nie podľa vášho vkusu.
      Asi blízko steny vpravo je nuansa. Na jednej strane tu mara vyzerá lepšie, ale po prvé, ako si pamätám, nedá sa k nej postaviť - trepotá sa vodovodný kohútik, ktorý sa nedá úplne vybrať vľavo kvôli páke na dávkovanie kávy ( infa nie je 100%). Na druhej strane, stále môžete nasať Elizabeth tak, že budete tlačiť parný stroj k sebe. Áno, stena môže tlačiť, ale zase nemôžem povedať 100%, osobná skúsenosť nebola.
      Ale zo všetkých ostatných úvodných poznámok som Elizabeth.

      jan.

      18. októbra 21 c 09:29

      • Ďakujem mnohokrát!
        Aké mlieko bude pre Alžbetku optimálne?

        jan.

        18. októbra 21 c 11:16

        • Štandardná odpoveď: skvelé pre domácnosť Roztomilá Eureka

          jan.

          22. októbra 21 c 09:15

          • Ďakujem mnohokrát!

            jan.

            22. októbra 21 c 13:16

  43. Dobrý deň!
    Čo môžete povedať o SMEG ECF01, stojí to za tie peniaze (v priemere 45-48 kopejok) alebo sa dá kúpiť kvalitnejšia položka v tejto cenovej kategórii?
    Vopred ďakujem!

    Jevgenij

    19. októbra 21 c 13:02

    • Samozrejme, že to nestojí za to.
      Toto je rovnaké ako Delonghi 685 -

      jan.

      22. októbra 21 c 09:34

  44. Ahoj! Chcem si kúpiť DeLonghi EC695.M. Viete mi prosím odporučiť dobrý mlynček za adekvátne peniaze k tomuto kávovaru? Len si neviem vybrať. Vďaka!

    ona

    20. októbra 21 c 22:51

    • Čo pre vás znamenajú primerané peniaze? Ak chcete mať záruku s maržou, potom tu - Roztomilá Eureka
      No, takže - najdostupnejšie mlynské kamene, toto je alebo toto je

      jan.

      22. októbra 21 c 10:01

  45. Ahoj.
    Čo tak kúpiť použitú CFL LA Pavoni? Vyzerá dobre. Skupina má veľkosť 53 mm. Na internete chýbal rozumný popis. Je porovnateľná s Lelit Anitou alebo R. Silviou (okrem priemeru držiaka)?

    Andrew

    24. októbra 21 c 21:48

    • ako CFL nemá solenoid.
      pre mňa je to oveľa vážnejšie mínus ako priemer skupiny.
      tie. Lacné plastové automaty sú jedna vec, ale tu by som chcel vedieť pripraviť dve espressá za sebou bez tlakového tanca.

      Andrew

      25. októbra 21 c 20:40

  46. Dobrý deň. Je lepšie vziať Delonghi 685 alebo 785?

    Alexander

    31. októbra 21 c 23:18

  47. Ian, pozdravujem. Veľká vďaka vám za tento zdroj informácií a školení, za zdieľanie informácií tak štruktúrovaným a zrozumiteľným spôsobom.
    A ďakujem návštevníkom, ktorí pravidelne pomáhajú v komentároch.
    Práve som sa dal na túto cestu. Potrebujeme poradiť nie tak s technikou, ale s logikou a koncepciou. A vopred sa ospravedlňujem, ak sú otázky hlúpe a veľa. (toto je len pre prvý príspevok a z rešpektu k vašej požiadavke nepísať emaily).

    na úvod:
    Cieľ - (1) nápoje na báze dobrého espressa (deň ~ 3 šálky dlhé čierne a naparené mliekom, s použitím kapučínátora (dúfam, že slová long black a cappuccinator v kombinácii s poloprofi mrkvou tu nikoho neurazia))) . ..
    (2) Chcem sa tiež naučiť pripravovať roztápajúce sa espresso, rozumieť mu a prípadne ním nahradiť longs.
    A chápem, že spočiatku nebudem cítiť rozdiel medzi Gildou a Unicou v espresse...ale je tam a raz ho pocítim. Preto chcelo auto trochu podrásť.

    Dva kotly + PID + E61 + rotor + regulácia prietoku + profilovanie tlaku čerpadla - to je všetko, čo som plánoval ... predtým, než ma omrzí cenovka))
    Mlieko bude s najväčšou pravdepodobnosťou Mignon Specialita.

    otázky:
    0.dva kotly + PID + E61 + rotor + regulácia prietoku + profilovanie tlaku - ak z dôvodu úspory peňazí môžete ponechať len dve podmienky - čo je základ a hlavné?
    1a. Vzhľadom na ciele a záväzok voči kapucinátoru si vystačím s jedným kotlom, dokonca ani s výmenníkom tepla?
    1b. Ako urobiť túžby? Dúfal som, že sa mi podarí kanvicu odstrániť. Jeden bojler mi dá 250 ml vriacej vody cez parný kohútik?
    Ak chcem vyradiť kanvicu a dostať vriacu vodu z kávovaru - iba stroj s kohútikom na horúcu vodu? Navyše, napríklad na dlhú čiernu, potrebujete najskôr vriacu vodu a potom espresso: /
    1c. Po tom, čo si spravím espresso v jednovarovom kávovare a prepnem na vodu - potom musím čakať, kým teplota klesne na ďalší záber, nie?
    2. Ako dlho mi po zahriatí potrvá príprava 250ml espressa a ako bude vyzerať príprava 4 dvojitých espress za sebou? Auto s plným bojlerom 0,5L + potrebuje po prvom výstrele na niečo čas, alebo je hneď pripravené a čaká len na mňa?
    3. Prečo niektoré renomované západné stránky píšu 10 minút do sekcie čas nahriatia kávovaru s e61? Ako to? na tom istom mieste, zdá sa, 20-30 minút. Alebo píšu len o ohreve vody v bojleri?
    4. Štandardný kávovar e61 podľa pasu akceptuje šálky do 9 cm. Je naozaj nemožné vložiť 11 cm pod portafilter bez odstránenia mriežky palety, ak chrlí?
    5.Ako sa starať o tieto kávovary pri použití filtrovanej vody do zásobníka? ako čistiť olej? čo okrem dekalácie? po koľkých nálepkách potrebuješ namazať e61? je to zložité? Existujú nejaké video pokyny v ruštine / angličtine?
    6. V technickom liste mnohých drahých 2-kotlov predajcovia píšu Trojcestný ventil = Manuálny - nerozumiem, čo je to za ručný solenid? ako to funguje alebo čo znamenajú? Vysvetlite pta (napr. Rocket Giotto Cronometro = manuálne a Profitec Pro 500 = automaticky).
    7. na WLL v popise Rocket Giotto Cronometro V PID som čítal inováciu v E61. Bola uvoľnená aktualizovaná skupina s duálnym predinfúznym systémom, ktorý pozostáva z pretlakovej komory a mechanického pracovného piestu. Čo si myslia? Má to znateľný vplyv?
    Je pravda, že skupina e61 bola aktualizovaná?

    Jan, návštevníci, zdieľajte, pta, vaše myšlienky / poznámky / komentáre.

    Alexey

    1. novembra 21 v 19:38

    • 0. dva kotly a pid.
      1a. s aktívnou prípravou mlieka budú hemoroidy.
      1b. Začnime tým hlavným: prečo robiť také veľké lungo? nie je to chutné. Long Black je pôvodne vyrobený z dvoch espress a horúcej vody. Navyše, ak uprednostňujete veľké porcie, je lepšie použiť filtračné metódy varenia: lieviky / kvapôčky. V každom prípade vo vzťahu k espressu sú to dve espressá + voda. Áno, stroj s vodovodným kohútikom. Voda, potom káva – pre viacbojler nie je problém.
      1c. v jednokotolni po káve môžete okamžite naliať vodu, nebude to 90-95 stupňov, dobre, dobre, nech je nižšie - to nie je pre vodu kritické. pri ďalšom zábere budete musieť počkať na zahriatie na teplotu kávy. Keď sa voda vypustí, klesne, bude potrebné počkať na ohrev. Ale nalievanie vriacej vody z jedného malého kotla nie je v zásade nápad.
      2. Pripravte si dvojité espresso (s jedným maximálnym nastavením) a bez čakania pridajte vodu do šálky na požadovaný objem.
      3. Veľa ľudí píše o niečom svojom, dobre, možno nepociťujú rozdiel po 10 a 30 minútach zahrievania, človek nikdy nevie. Vo všeobecnosti áno, e61 je potrebné zahrievať 30 minút. Ďalšia vec je, že e61 vlastne nie je podmienkou, nevidím v tom nič zvlášť hodnotné proti iným ne-e61 skupinám. Mechanické predvlhčenie? Ostatné skupiny majú svoje vlastné žetóny. Navyše, predvlhčenie nie je vždy užitočné.
      4. čo je štandardný kávovar e61 - každá skupina sa dá zavesiť svojim spôsobom, kto má 9, komu sa zmestí aj 14 cm, záleží od modelu/výrobcu. Ale nie som pripravený teraz povedať konkrétne modely, ktoré majú vysoké skupiny e61. Opäť nie som veľkým fanúšikom e61.
      5. Na internete sú informácie o e61, nie som pripravený to teraz samostatne hľadať. a formát komentára nedovolí, aby sa sem normálne umiestnil. Nie je tam nič mimoriadne zložité.
      6. To vám tu nepoviem, neviem, čo tým myslia.
      7. Tiež nie je známy. Nielen, že som sa nikdy nestretol s Rocket Giotto Cronometro, a budem sa opakovať, všeobecne, s e61, nie v skutočnosti. Keď viem, ako sú tieto reklamné texty napísané, budem predpokladať, že to vôbec nič neznamená – marketingová šupka. Ale možno niečo urobili, ale neviem.

      Možno vám niekto z čitateľov povie viac.

      jan.

      8. novembra 21 v 17:16

  48. Janka, ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    1a. Mal som na mysli samostatné zariadenie cappuccinatore. Tie. Chcel som pripravovať espresso v stroji a mlieko v samostatnom cappuccino. Nie je to nejaké rúhanie?) Alebo to nie je kóšer na pravé cappuccino? ) Len zriedka potrebujem mlieko.

    áno, už som si uvedomil, že kanvica je jednoduchšia.
    potom si asi vystačíš s kopou 1-bojler + cappuccino + varná kanvica?

    1b. Súhlasím, že začnem hlavnou vecou.
    Mám termosku 0,5l. A ráno si to chcem naplniť dlhým, dobrým espressom. Z dvojitej záložky dostanem koľko - 60-80ml espressa. S vodou bude dlhý 150 ml. A potrebujete 500 ml.

    Alexey

    8. novembra 21 v 21:33

    • Ak sa usilujete o takú úroveň, že sa poobzeráte po kávovare s viacerými bojlermi, tak v tejto situácii už k horšiemu výrazne vynikne samostatný mechanický cappuccino. na pravé cappuccino to nie je kóšer - mlieko nebude také jednotné, ako sa dá dostať na parnom hrnci, viac sa rozvrství.

      Všetko závisí od množstva mlieka, ktoré potrebujete. Ak existuje podozrenie, že sa bude používať samostatný napeňovač, na mliečne nápoje bude s najväčšou pravdepodobnosťou vhodný obyčajný mliečny automat ako Nivona / Melitta / Yura. Plus dolezita vec, ako casto si treba robit mlieko, ak konvencne raz denne, tak ano, nie je tazke sa raz napapat, ale 3x by som uz bola velmi smutna s jednou kotolňou.

      Na termosku si treba zobrať prekvapkávač alebo vysypať lievik (V60) a nevymýšľať bicykel. Každé zariadenie je určené na špecifické úlohy a nalievanie 500 ml porcií čiernej kávy (či už zriedenej vodou alebo bez) po 500 ml nie je úlohou kávovaru, najmä s jedným malým bojlerom.

      jan.

      9. novembra 21 v 17:27

      • Áno, ďakujem. zdá sa, že je to pravda (

        Alexey

        10. novembra 21 v 23:14