Ako variť kávu v turku a vybrať správneho turka alebo džezvu

V skutočnosti sú džezva a turek synonymá. Navyše, pôvodný názov je presne dzhezva (arabské slovo, doslovný preklad spaľovania uhlia)

cena kávových zŕn

Nie som veľkým fanúšikom orientálnej kávy (alias tureckej, alias kávy varenej v Turci) a nie som veľkým odborníkom v tejto veci. Napriek tomu, keďže otázky na túto tému vznikajú v komentároch so závideniahodnou frekvenciou, poviem vám, čo viem.

Správna turka na kávu, čo je ona?

1. Materiál

Turecká káva v turku na piesku.Než začnete variť, bolo by pekné mať správny riad, nie? Na začiatok si preto definujme kritériá pre výber toho správneho turka. Azda najdôležitejšou vecou, ​​ktorá ovplyvňuje samotný proces, je materiál džezvy. Ak vynecháme úplne extravagantné produkty, ako sú sklenené turky (osobne som sa s takýmito predmetmi nikdy nestretol), sú to:



  1. Hlina
  2. Keramické
  3. hliník
  4. Oceľ
  5. Meď
  6. Postavte sa od seba elektrickí Turci (mám o nich samostatný materiál)

Každý typ má svoje výhody, ale verím a vo všeobecnosti sa všeobecne uznáva, že správny turek je medený turek so strieborným povlakom (pretože čisté striebro je veľmi drahé)

Hlina a hliník sú najlacnejšie. Ale prvé majú okrem pochopiteľných slabín, ako je krehkosť (vrátane poklesu teploty pri umývaní horúcej džezvy), kritické mínus - absorbujú chuť a vôňu. To znamená, že ak plánujete variť kávu z rôznych zŕn, potom časom a veľmi skoro vždy dostanete nejaký koktail.

Hliník má podobnú nevýhodu; pri zahrievaní tiež interaguje s produktom, aj keď to nevedie k výraznému zmiešaniu chutí. Ale tieto možnosti sú najlacnejšie:

Keramické turky sú lepšie ako hlinené, nemiešajú sa v nich chute, hoci v sile ďaleko nepostúpili. Stále však majú ďalšie mínus hlinených pohárov, nie také kritické, ale pre mňa významné: keramika po vybratí z ohňa naďalej vydáva teplo nápoju a káva často uteká, už je vybratá zo sporáka. Keďže, opakujem, v zásade nie som nejakým zvláštnym znalcom tureckej kávy, aj toto ma často sklame, pri keramike treba vystihnúť moment vzlietnutia dvakrát opatrne.

Oceľoví Turci sú v podstate zlé spôsoby. Faktom je, že akýkoľvek spôsob prípravy kávy, dokonca aj espresso, dokonca alternatívy , a to aj v turečtine, vyžaduje pre ideálny výsledok dodržať čo najstabilnejšie určité parametre. Vrátane vykurovania. Mal by byť čo najjednotnejší po celej ploche nápoja. Oceľ má relatívne nízku tepelnú vodivosť a ohrev kávy v takomto turkovi je nerovnomerný. Dno je často spálené, zatiaľ čo horné vrstvy nápoja môžu len siahať. V dôsledku toho sa počas varenia objavia nejaké nepretržité hemoroidy. Buď nie som schopný niečo urobiť.

Zistili sme, že záver je tou najlepšou možnosťou - medený turek ... Má maximálnu tepelnú vodivosť, to znamená, že zahrievanie prebieha rovnomerne v celom objeme. Po vybratí z ohňa sa proces okamžite zastaví – ľahko sa ovláda. Meď je dostatočne pevná, ľahká. Čitateľ znalý chémie si môže všimnúť, že meď je ešte reaktívnejšia ako hliník. Áno, je to tak, ale medené Turky pokrývajú vnútro potravinárskym kovom, tenkou vrstvou nehrdzavejúcej ocele alebo cínu (častejšie), alebo dokonca striebrom (áno, to je ideálny prípad, meď so strieborným cínovaním). Jediné negatívum: cena takýchto Turkov je v priemere najvyššia.

Medený Turek

Meď je považovaná za najlepší materiál pre džezvu. Na rozdiel od lacných hliníkových verzií stoja medené Turky bližšie k 1 000 rubľov.

Ideálni Turci - Turecká medená so striebrom pocínovaná Soy zn , bronzová rukoväť. Vyhrávajú s nimi majstrovstvá sveta. Ale cena je asi 7-8 tisíc rubľov. Toto je sen, o ktorý sa treba snažiť.

2. Tvar a hrúbka stien

Správny turek na kávu musí mať tradičný, klasický lichobežníkový tvar: zúžené hrdlo a širšie dno, ktoré je asi o 10-15% širšie ako hrdlo. Prečo potrebujete také hrdlo? Najprv, minimalizuje otvorený vrchný povrch nápoja, čo prispieva k hustejšej hlave peny. Hrubý uzáver je dôležitý pre udržanie arómy, blokuje odparovanie éterických olejov.

po druhé, ak je dno širšie ako hrdlo, tak steny džezvy majú sklon - to je dôležité, aby sa hustá nedvíhala hore, ale naopak klesala po stenách a sústredila sa na dno. Mnoho ľudí miluje orientálnu kávu práve pre tieto čiastočky v nápoji, suspenzii, no všeobecne povedané, v ideálnej tureckej káve by nemali byť veľké parazitické nečistoty, ani ich minimálne množstvo.

Je dôležité, aby hrdlo nebolo príliš úzke. Všade máme v predaji turky a džezvy s hrdlom dva a viackrát užším ako spodok. Je to zlé! Uzáver krému sa ukáže byť príliš hustý a hustý, čo má škodlivý vplyv na teplotu - rastie rýchlejšie, ako potrebuje čas na optimálnu extrakciu kávy (asi 3-4 minúty). Ukazuje sa, že správny pomer priemerov hrdla a dna (rozdiel je 15-20%) pôsobí ako prirodzený regulátor teploty a rýchlosti pečenia ideálneho moriaka. V džezve správneho tvaru, kým sa vrchnák kávy zdvihne, teda teplota dosiahne cca 93-95 stupňov, uplynutý čas zodpovedá optimálnemu a nie sú potrebné ani časovače, ani teplomery.

Čo sa týka hrúbky steny. Predpokladá sa, že ideál je asi 1,5 mm. V zásade sa s tým nebudem hádať. Zdôvodnenie proti hrubostenným Turkom: ak je dno hrubé, ale nie sú tam žiadne steny, potom je Turk zvarený na dve časti - môže to byť normálne, alebo to môže byť dôvod zníženej spoľahlivosti. Pri konštantnom poklese teploty môže šev pretekať. Navyše, spájkovanie, okrem toho, že je často čisto čínske (nekvalitné), sa dá vykonávať pomocou podozrivých zliatin. Navyše, v každom prípade táto hrubá časť bude po odstavení Turkov z ohňa fungovať ako parazitný akumulátor tepla, ale to nepotrebujeme.

Ak je turek celý hrubostenný, bude mať mínus keramiky, o ktorej som písal vyššie - po vybratí z ohňa bude ešte viac vydávať teplo, bude veľmi ťažké kontrolovať proces varenia.

Cezva

Tu vám poviem o veľkosti Turkov. Predpokladá sa, že klasický turek nemôže byť väčší ako 100 - 130 ml. Zvyčajne uvarí 70-100 ml na 7-10 gramov jemne mletej kávy.

vo všeobecnosti referenčné pomery kávy a vody sú 1:10 .

Je dôležité pochopiť, že ak je turek podmienečne 150 ml, musíte v ňom uvariť o niečo menej, najmenej 120 - 130 ml. Pretože hladina naliatej vody musí byť blízko hrdla, aby bola otvorená plocha a penová zátka optimálna, takže v čase, keď uzáver vystúpi k okrajom džezvy, teplota nie je vyššia ako 95. Ak varíte v 150 ml turka, iba 70-80 ml nápoj, môžete ľahko vidieť moment zdvihnutia uzáveru v tom zmysle, že keď je uzáver už na okrajoch, bude neskoro, káva sa začala do varu, teplota je pod 100 alebo viac.

Majte na pamäti, že káva uvarená v Turku obsahuje najvyššie množstvo kofeínu zo všetkých druhov kávových nápojov. Ide o to, že sila chuti a množstvo kofeínu nie sú totožné pojmy.

Indukčný varič

3. Turek a indukčný varič

Kávu v Turku môžete variť na takmer akomkoľvek zdroji vykurovania: plynový alebo elektrický sporák, piesok, uhlie, ruský sporák. Ale je známy problém s indukčnými varičmi. Žiadny turek, okrem ocele, sa nezahreje. To je, ideálne, meď, ide cez les, čo robiť?

Existuje niekoľko možností:

1. Kúpte si oceľ a pokúste sa ju zvládnuť. Taký pre seba.
2. Kúpte si špeciálny medený s oceľovým kotúčom v spodnej časti. Ide o polovičné opatrenia, teda aj tu sa prejaví nerovnomerné zahrievanie charakteristické pre obyčajného oceľového turka. Navyše, keďže nie je vopred jasné, aký hrubý je oceľový kotúč a nakoľko je zapustený do medi, nie je zaručené, že ho váš indukčný varič rozpozná a bude fungovať.
3. Kúpte si špeciálny adaptér. Na moderné platne si nepotrpia len medení Turci. To isté hliníkové gejzírové kávovary a rôzne iné riady nie sú kompatibilné s indukciou. A na takýto riad existujú adaptéry, ktoré sa samy zohrejú a prenášajú teplo ďalej na na nich stojaci riad, v našom prípade turka.

Z bežných sporákov sú najvhodnejšie plynové sporáky, na ktorých sa dá veľmi jemne nastaviť oheň, ale potrebujeme ten najmenší.

Ceny medených Turkov

Nižšie je uvedený štítok s automaticky aktualizovanými cenami v obľúbených internetových obchodoch, kde si môžete kúpiť medenú morku (začínajúc od najlacnejších):

Uvedenie do prevádzky (pred prvým použitím)

Pred použitím nového turka / džezvy je potrebné dodržiavať niekoľko tipov:

  1. Opláchnite čistou vodou.
  2. Varte s citrónom (okrem hliníkového hrnca).
  3. Prvú porciu uvarte s kávou, ale nevypite ju, ale vylejte.

Celkovo to poskytne čistotu, dezinfekciu a mierne pokryje turka zvnútra éterickými olejmi, ktoré budú pôsobiť ako druh ochrannej vrstvy. Potom môžete bezpečne variť.
Áno, umývať turka s čistiacimi prostriedkami, rovnako ako v umývačke riadu, sa zásadne neodporúča.

Ako variť kávu v Turci

Vo všeobecnosti tu správne slovo nie je zvlášť vhodné. Existuje mnoho spôsobov varenia kávy v Turci, existuje veľa receptov, vrátane tých s pridaním rôznych korenín, ktorými je Blízky východ známy. Ale jedna z klasických možností vyzerá takto:

  1. Berieme čerstvo pražené zrná akéhokoľvek druhu a praženie podľa vašich predstáv. Mne osobne chutia svetlo pražené zrná arabiky, keďže berúc do úvahy princíp varenia v Turci, tmavé pečienky začínajú chutiť príliš horko. Rozdrviť ich na prach pre akékoľvek nožový (rotačný) mlynček na kávu (najhoršia, ale prijateľná možnosť), lepšie - na dobrej príručke (špecializovaný turecký Sozen / TimA alebo len veľmi kvalitný univerzál, ale drahý Objednávka C40 ) alebo na serióznom mlynskom kameni, najlepšie s mlynskými kameňmi s priemerom 64 mm alebo viac. Elektrické s menšími mlynskými kameňmi (všetky tieto lacné kužeľové s 38 mm) sa bohužiaľ nehodia. Mali by ste mlieť čo najrovnomernejšie na veľkosť práškového cukru. Turecká káva je typ nápoja, na ktorý sa lepšie hodia lacné rotačné mlynčeky ako lacné mlynčeky.
  2. Pridajte 1-2 čajové lyžičky kávy (7-10 gramov) do 70-100 ml vody izbovej teploty, pridajte cukor a korenie podľa chuti, premiešajte. Nemali by ste používať ani chladenú, ani ohrievanú vodu, to je všetko od tej zlej. Ak máte na výber vodu z hľadiska mineralizácie / tvrdosti, tak môžete pokojne použiť minimum napríklad z domáceho filtra na reverznú osmózu s mineralizátorom - to je zvyčajne 60-100 mg / g. Tu je napríklad lacná možnosť pre dom.
  3. Turka dáme na mierny oheň, čím dlhšie sa ohrieva, tým lepšie. Všetko je ale limitované, viac ako 5-6 minút na 250 ml sa neoplatí, môže dôjsť k nadmernej extrakcii. Optimálne na 100 ml - 3-4 minúty.
  4. Nie je možné variť, maximálna konečná teplota nápoja je 95 stupňov. Len čo pena vystúpi po okraj, hneď odstavíme turka z ohňa.
  5. Okamžite nalejte celý obsah do pohára (pohárov) spolu so sedimentom.
  6. Čakáme na pokles a ochladenie - nie je možné piť nápoj s teplotou 95 stupňov - asi 3-5 minút podľa chuti.

Regionálne recepty (+ zdieľajte v komentároch)

Existuje mnoho variácií na klasický recept na tureckú kávu džezva, hlavne v krajinách, ktoré boli predtým súčasťou Osmanskej ríše alebo pod jej vplyvom.

Napríklad v Bosne a Hercegovine som pozoroval proces varenia pomocou dvoch Turkov:

  • V jednom sa zomletá káva jednoducho najskôr zohreje.
  • V druhej uvarte vodu, ktorá sa naleje do kávy v prvom turka
  • Potom sa prvý turek zapáli a (ako v klasickom recepte) trikrát privedie takmer do varu
  • Existuje však nuansa - pri každej iterácii sa kávová smotana odstráni lyžičkou a umiestni sa do šálky. Výsledkom je, že na konci varenia máte pol šálky kávovej peny, do ktorej sa pridáva tekutá káva z tureckého.

Toto je bosnianska káva, ale som si istý, že mnohé krajiny majú svoje vlastné miestne recepty. Ak nejaký poznáte - podeľte sa oň v komentároch!

P.S. Ja osobne neuvádzam možnosti pridania štipky soli a predhriatia Turkov (aspoň v prípade nie veľmi hrubej medi). Pokiaľ ide o mňa, chuť so soľou sa buď nemení, alebo sa zhoršuje a predhriatím Turkov môžete zaliatu kávu pripáliť, berúc do úvahy záliv studenej vody, význam je pre mňa o to nepochopiteľnejší.

V článku sú použité fotografie autorov Tyrone Adams, Roving-Aye! podľa osôb. CC BY-SA 2.0; od (Elba) Dave Shewmaker podľa tvárí. CC BY-NC-ND 2.0; od Jasona Rogersa podľa tvárí. CC BY 2.0

často kladené otázky

  1. Áno, všetko je správne. Dobrý prehľad.
    Turek bol vždy doma. Ale ovládnite celé jej umenie. Strávil som 3 Turkov a pol roka. Vďaka vašim článkom, ktoré konečne popisovali fyziku procesu, som pochopil, čo mám robiť.

    Alexander

    28. augusta 18. stor 05:00

  2. Jan, dobré popoludnie!

    Ďakujem za zaujímavý materiál.

    K tézam článku je však množstvo komentárov/poznámok:
    1. zo skúsenosti: trikrát priviesť kávu do stavu, keď smotana začne rýchlo stúpať cez krk turka - znamená dostať veľmi silnú (a prirodzene horkú) kávu na výstupe. Preto je správnejšie (opäť podľa mňa) - v procese výroby nápoja sa v prvom rade riaďte konzistenciou a farbou krému: čím tmavší (a drsnejší (v štruktúre), so vzhľadom veľkých póry) sa krém stáva, tým silnejší je nápoj. Ďalej - hrať na tieto parametre, aby ste získali nápoj požadovanej sily.

    2.V hotovom nápoji je horkosť dodatočne vytvorená suspenziou kávových čiastočiek, ktoré zostali v smotane - mierne potrasenie a potrasenie moriakom po uvarení kávy s následným usadením nápoja na sporáku umožňuje čiastočky kávy zo smotany vrátiť sa k riešeniu. Ďalej nalejte kávu tenkým prúdom z tureckého do šálky - na výstupe dostaneme nápoj s jemnejšou chuťou. Je tu nuansa: ak je turek keramický, potom v dôsledku nízkej tepelnej vodivosti stien nápoj ochladzuje pomalšie, ako sa usadzuje hustá hmota - existuje riziko, že pri bránení nápoja sa získa nadmerná extrakcia arómy. látky z kávového prášku.

    3. Praženie kávového prášku pred naplnením vodou spôsobí, že prášok stratí časť (ak nie všetku) arómu kávy. Vďaka tomu káva chutí plochejšie.

    Mimochodom, tu je odkaz na súhrn experimentálnych údajov o varení kávy:
    http://n-t.ru/ri/fz/fz204.htm
    (Pozri bod c).

    A C

    13. september 18. stor 16:21

    • o pražení kávy pre turka - nie som v téme, priznám sa, ale myslím si, že je to tradícia, ktorá sa zachovala z čias, keď sa kávové zrná nepredpražili, ale robili to tesne pred prípravou - už v r. prízemná forma. je táto možnosť možná?

      Andrew

      14. september 18. stor 11:20

      • Podľa mňa táto možnosť bola možná.

        Zásadnou nevýhodou prášku na praženie v Turci je však to, že plocha, z ktorej sa vyparujú aromatické látky, je rádovo väčšia ako plocha celých zŕn – k strate aromatických látok práškom v tomto prípade dochádza veľmi vysoko. rýchlosť (možno vyššia ako rýchlosť praženia), čo by v konečnom dôsledku malo viesť k strate chuti hotového nápoja.

        Možno bolo potrebné praženie prášku priamo v turka, aby sa skaramelizovali cukry, z ktorých sa kávové zrno skladá, ale tento proces pokračuje takto pri klasickom pražení.

        Ak mám byť úprimný, prikláňam sa k variante, že zahriatie bolo nevyhnutné na to, aby z prášku nahlodali určité arómy, ktoré sú špecifické pre tento konkrétny druh kávy. Zrná pomelieme, zohrejeme, stupeň praženia zostáva takmer nezmenený, prchavých látok však ubúda – podľa toho môžeme získať nápoj s kombináciou chutí z tmavšieho a svetlejšieho praženia.

        Skúšali ste si pripraviť takúto kávu?

        A C

        15. september 18. stor 18:04

        • Samozrejme, že som to párkrát vyskúšal, ale vo všeobecnosti pre mňa Turek zostal nostalgickou predzvesťou kaviarne zo 70. rokov, kedy sa naozaj varilo na horúcom piesku. preto hned povedal, ze nie som v predmete.

          Andrew

          15. september 18. stor 22:59

          • Vo všeobecnosti je to najistejšia možnosť - varenie na piesku: rovnomerné zahrievanie a obmedzenie maximálnej teploty dna Turkov ...

            Ak sa tento spôsob prípravy kávy, ako hovoríte, po 70. rokoch postupne vytratil, tak je to škoda: kto odovzdá kávové skúsenosti a poznatky?

            A C

            16. september 18. stor 11:42

            • v južných krajinách sa asi stále varí na ohni aj v piesku, napriek tomu sa objavili aj elektrickí Turci a espresso naberalo na sile.
              Mal som na mysli územie bývalého ZSSR. a v zapadnej europe, na miestach s velkou koncentraciou Turkov a inych juznych narodov si myslim, ze aj oni podporia tradiciu. premýšľal, ako to naozaj je.

              Andrew

              16. september 18. stor 16:07

              • Aby ste to dosiahli, budete musieť cestovať viac ako tucet miest ...)

                A C

                16. september 18. stor 17:08

  3. Pre indukciu môžete, myslím, postaviť takto:
    1.liatinová panvica na sporáku
    2.v ňom je čistý kremenný piesok
    3. ….
    4. ZISK!!!

    liatina na indukcii funguje perfektne a odolá prehriatiu, ktoré je nevyhnutné pri zohrievaní nasucho, bez odparovaných produktov
    ohrievanie turkov z piesku - ideálne na varenie

    ZingR

    24. októbra 18. stor 18:31

  4. Ahoj! Trochu sa mýliš, tvoj posledný odkaz na kúpu medeného turka je odkaz na keramického turka od brazílskej firmy Ceraflame, je to len medená farba))

    Júlia

    2. novembra 18 v 15:51

    • Odkazy na stránke zhromažďuje robot, je bežné, že sa niekedy (ale veľmi zriedkavo) pomýli. Odkazy umiestňujem iba ručne na stránku akcií.

      jan.

      2. novembra 18 v 20:47

  5. Ahoj! Píšeš v článku o varení kávy v Turci, o pár prevýšeniach. Nedávno som na YouTube našiel video, v ktorom, ako už bolo naznačené, majster sveta vo varení kávy ukazuje, ako sa správne varí káva v Turkovi, a hovorí, že nie je správne ju niekoľkokrát zvýšiť, že je to mýtus od sovietskych čias. Hodím vám odkaz, nastavujem v ňom čas, kde sa o tom píše. Môžete sa k niečomu vyjadriť?

    Jevgenij

    špeciálna cena aliexpress

    22. apríla 19 palcov 00:47

    • Môcť. Ide o mimoriadne kontroverznú otázku. A to nie som turecký šampión. A dokonca by som povedal, že nie odborník, čo sa zdá byť napísané v prvom odseku tohto materiálu, nie?

      jan.

      22. apríla 19 palcov 11:58

      • Áno, všetko je jasné. Komentár som nepísal s prebehnutím, ale s cieľom uviesť odkaz na zdroj informácií, ktorému môžete dôverovať, aby bol článok pre návštevníkov čo najužitočnejší, to je všetko ...

        Jevgenij

        22. apríla 19 palcov 19:17

  6. Ak kávu uvaríte v medených a oceľových tukoch a dáte jej slepú chuť bežným kávičkárom, koľkí z nich si všimnú rozdiel?

    Jevgenij

    4. januára 20 palcov 13:23

    • s najväčšou pravdepodobnosťou si to nikto nevšimne, ale to nie je o chuti, ale o pohodlí varenia. a na oceli môžete robiť všetko správne.

      jan.

      6. januára 20 palcov 11:38

  7. Dobrý deň, ďakujeme za článok! Mohli by ste si prosím pozrieť obrázky tejto džezvy: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B07Q3Y6DZ6/ref=ox_sc_act_title_4?smid=A31IEEKAFDE33&psc=1 myslíte si, že jeho krk je príliš úzky vzhľadom na spodok? Bohužiaľ, toto je takmer jediná možnosť vyrobená z medi na Amazone, zvyšok je celý oceľový. Zmätený je tu len priemer krku.

    Artyom

    23. mája 21. storočie 23:59

    • Áno, zdá sa, že nie ideálny pomer je užší ako ten, ktorý sa považuje za benchmark. Ale na druhej strane sa zdá, že to nie je príliš zločin

      jan.

      24. mája 21 c 14:25

  8. Povedz mi prosím. Snažím sa variť kávu s mliekom bez vody, obsah tuku 3,5%, bez laktózy. Skúsil som iný pomer kávy a mlieka a 1:10 a pridal som o polovicu menej kávy plus cukor, zohrial na 95 stupňov a odstavil zo sporáka. Nalejem do hrnčekov, ale suspenzia sa neusadí ani po 10 minútach a ukáže sa, že pijete kávu s horkým zvyškom na jazyku. S vodou sa pri podobnom spôsobe varenia všetka suspenzia usadí na dne pohára. Prezrel som si kopu videí o káve s mliekom a zdá sa, že robím všetko správne, nechápem, prečo sa sediment neusadzuje. Možno je mlieko hustejšie ako voda a káva aj tak vyskočí pri varení v turka alebo možno niekde robím chybu?

    Ruslan

    27. júla 21 v 23:39

    • Možno je mlieko hustejšie ako voda - pravdepodobne z toho. On sám s mliekom nikdy nevarí, tak vám to objektívne nepoviem, sorry.

      jan.

      30. júla 21 v 07:56

  9. Jan, ahoj.
    Môžem mať otázku ohľadom džezvy?
    Mám medenú SOY 225 ml a sklokeramickú varnú dosku (nie indukciu). Jeho zvláštnosťou je, že špirála palaciniek je položená v hustých sústredných kruhoch a stred palaciniek je ponechaný bez špirály.
    Kde je podľa vás lepšie umiestniť džezvu: do stredu alebo na obvod?
    Je to tak, že kým sa mi káva varí nejaký čas - takmer 7 minút pred zdvihnutím klobúka.

    Jacob

    14. september 21 c 21:53

    • Nestretol som sa s takouto úlohou, ale dal by som to nabok tak, aby bol celý spodok turka nad špirálami.

      jan.

      20. september 21 c 13:49